Trzy projekty z Polski, Niemiec oraz Indii, dotyczące zwiększenia efektywności energetycznej procesów produkcyjnych w rafinerii, wygrały ogłoszony przez PKN Orlen globalny konkurs na innowacyjne rozwiązania technologiczne - poinformowała w poniedziałek (11 kwietnia) spółka.
PKN Orlen ogłosił globalny konkurs na innowacyjne rozwiązania zwiększające efektywność energetyczną procesów rafineryjnych w październiku 2015 r. w formule crowdsourcingu. To pierwsza w Polsce taka inicjatywa, otwarta dzięki internetowi dla grup i zespołów specjalistów, podmiotów i instytucji badawczych, ale też pojedynczych autorów. Pomysły można było zgłaszać do 9 grudnia 2015 r. wyłącznie online poprzez internetowa stronę NineSights.com. Wpłynęło w sumie ponad 20 autorskich rozwiązań z całego świata. Do finału wybrano 6 projektów z Polski, Wlk. Brytanii, Francji, Niemiec, a także Indii i USA.
Informując o wynikach konkursu, PKN Orlen podał, że "najciekawsze i najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne pozwalające na efektywny odzysk i zagospodarowanie niskotemperaturowego ciepła z kolumn destylacji" przedstawiły: polska firma PWPO-T PROMONT będąca liderem polsko-szwedzkiego konsorcjum, które specjalizuje się w inżynierii chemicznej, a także indyjskie biuro projektowe Guha Industries Canada oraz niemiecki ośrodek badawczy ILK Dresden. Zwycięzcy otrzymali po 10 tys. euro i zaproszenie do rozmów nad kontynuowaniem współpracy z płockim koncernem.
"Zarówno zainteresowanie konkursem ze strony innowatorów z całego świata, jak i poziom merytoryczny proponowanych rozwiązań przeszły nasze oczekiwania i potwierdziły skuteczność crowdsourcingu jako narzędzia do szybkiego pozyskiwania innowacji" - podkreślił prezes PKN Orlen Wojciech Jasiński, cytowany w komunikacie spółki.
Szef płockiego koncernu przyznał, iż szczególnie cieszy, że wśród najlepszych propozycji z całego świata znalazł się projekt polskiej firmy.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.