Orlen chce przeanalizować rynek w zakresie możliwości produkcyjnych i handlowych oraz wyboru dostawcy wody witaminowej pod marką własną koncernu. Ogłoszono zapytanie o informację w tej sprawie. Oferty można składać do 24 maja.
W opublikowanej dokumentacji postępowania Wody witaminowe - marka własna Orlen wyjaśnił, że poszukiwany produkt ma być przeznaczony dla stacji paliw koncernu. Jak zaznaczono w ogłoszeniu, celem jest pozyskanie informacji z rynku o możliwościach produkcyjnych i handlowych, i wybór dostawcy wody witaminowej pod marką własną Orlen.
Koncern zaznaczył, że chodzi m.in. zebranie informacji o trendach rynkowych i dostępnych produktach, w tej rozwijającej się kategorii. Orlen prowadzi sprzedaż napojów na ponad 1900 własnych stacjach paliw - przypomniano jednocześnie w dokumentacji postępowania.
Termin odpowiedzi na zapytanie o informację w postępowaniu Wody witaminowe - marka własna Orlen wyznaczył na 24 maja. Wspomniał przy tym, że w ramach kolejnych jego etapów przewidywane są ewentualne spotkania z producentami, dostawcami, którzy spełnią wymagania formalne i techniczne.
W specyfikacji oczekiwanego produktu koncern podał m.in., że chodzi o wody z magnezem oraz minerałami i witaminami w dwóch rodzajach: sugar full i sugar free, wszystkie w butelkach 500 do 600 ml pojemności z zaznaczeniem ewentualnej opcji produkcji dedykowanej butelki.
Grupa Orlen to multienergetyczny koncern, który posiada m.in. rafinerie w Polsce, w Czechach i na Litwie, a także sieć stacji paliw, w tym również w Niemczech, na Słowacji, na Węgrzech oraz w Austrii. Rozwija jednocześnie segment wydobywczy węglowodorów, ropy i gazu, segment petrochemiczny oraz odnawialnych źródeł energii i planuje rozwój bezpiecznej energetyki jądrowej. Do 2030 r. zamierza uruchomić co najmniej jeden mały reaktor jądrowy SMR.
W 2023 r. zaktualizowano strategię Grupy Orlen do 2030 r., uwzględniając jej priorytetowe cele po fuzji z Grupą Energa, Grupą Lotos i PGNiG. Zgodnie z tym dokumentem, do końca dekady koncern planuje zainwestować ponad 320 mld zł.
Według danych na koniec 2023 r., Grupa Orlen posiadała w tym czasie łącznie 2605 punktów sprzedaży pozapaliwowej, w tym 1918 w Polsce, a także 347 w Czechach, 195 w Niemczech, 30 na Litwie, 49 na Słowacji i 66 na Węgrzech.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.