REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
7 maja 2025 14:34 Polska Agencja Prasowa

Połowa Polaków nie dopłaciłaby do bardziej ekologicznego auta

9 proc. badanych Polaków uznaje ekologiczność samochodu za kluczowy czynnik
fot: Maciej Dorosiński

Ponad połowa badanych Polaków przy zakupie auta nie byłaby skłonna zapłacić więcej za bardziej ekologiczny pojazd - wynika z badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Multirent. Jednak ponad jedna trzecia badanych deklaruje, że byłaby w stanie zapłacić więcej.

Zgodnie z wynikami badania Santander Consumer Multirent, 9 proc. badanych Polaków uznaje ekologiczność samochodu za kluczowy czynnik, a dla 29 proc. jest to ważny element decyzyjny. Dla 38 proc. respondentów ma to z kolei średnie znaczenie, a dla 20 proc. badanych jest to czynnik o małym znaczeniu. 4 proc. badanych nie miało jednoznacznej opinii na ten temat.

Autorzy badania podkreślili, że pod względem płci mężczyźni przywiązują do tego aspektu znacznie mniejszą wagę niż kobiety - blisko jedna czwarta z nich 24 proc. zadeklarowała, że fakt iż pojazd jest ekologiczny nie jest dla nich istotny, podczas gdy wśród kobiet odsetek ten wyniósł 14 proc.

Badanie wykazało również, że ponad połowa uczestników badania (56 proc.), nie byłaby skłonna zapłacić więcej za pojazd, nawet jeśli miałby posiadać innowacje, które są postrzegane jako bardziej ekologiczne. Jednak - ponad jedna trzecia (34 proc.) stwierdziła - że jest gotowa zapłacić więcej, jeżeli mają pewność, że auto jest bardziej sprzyjające środowisku. Pozostałe 10 proc. nie miało jednoznacznie wyrobionej opinii na ten temat.

- Zakup auta to duża inwestycja, a cena pojazdów z ekologicznymi rozwiązaniami może stanowić istotne kryterium wyboru dla części społeczeństwa. Taką tendencję widać chociażby w odpowiedziach uczestników badania względem ich wieku. Młodsi respondenci (18-29 lat), którzy dopiero co wchodzą na rynek pracy i prawdopodobnie nie mają ustabilizowanej sytuacji finansowej, w mniejszym stopniu (30 proc.) wskazują na aspekt ekologiczny, jako ten, który ma dla nich duże znaczenie. Z kolei wśród starszych respondentów w wieku 60+ odsetek ten wzrósł do aż 52 proc - podkreślił, cytowany w informacji, członek zarządu z Santander Consumer Multirent Piotr Półtorzycki.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Fedrują dwoma kombajnami, są gotowi przyjąć specjalistów
9 maja 2025
15.9 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]