Serwis Oponeo po raz kolejny zbadał, które polskie miasta są najbardziej przyjazne kierowcom. Laureatem reprezentującym miasta powyżej 300 tys. mieszkańców, podobnie jak 2 lata temu i w roku ubiegłym został Lublin. Zaraz za nim na podium znalazły się Kraków, a także Łódź oraz Gdańsk. Wśród miast poniżej 300 tys. mieszkańców najwyższe noty zebrała Częstochowa, tuż za nią znalazły się Gliwice i Sosnowiec. Katowice uplasowały się na niechlubnym 8 miejscu, tuż przed Gdynią i Toruniem.
Katowice przodują też pod względem liczby zdarzeń drogowych. Najmniej jest ich w Radomiu, Częstochowie, Kielcach i w Gliwicach.
Zbadano także ceny paliw na stacjach. Jak się okazało najtaniej w województwie śląskim zatankujemy w Sosnowcu, Częstochowie i Gliwicach. Katowice są pośrodku stawki.
W kategorii miast do 300 tys. populacji laur zwycięzcy dotyczący prędkości poruszania się przypadł Katowicom. Kierowcy przemieszczali się tam ze średnią prędkością 34 km/h w centrum oraz 46 km/h po bocznych obszarach. Przejazd z punktu A do punktu B przebiega więc tam sprawnie i bez większych problemów. Drugie miejsce zajęła Częstochowa, a zaraz za nią, na trzeciej pozycji uplasowały się ex aequo Gliwice i Białystok.
Najbardziej zakorkowane miasta w Polsce liczące od 180 do 300 tys. mieszkańców to Kielce (25 km/h w centrum, 43 km/h w granicach administracyjnych) i Gdynia (29 km/h w środku miasta, 41 km/h na obrzeżach).
Najmniej za OC w miastach poniżej 300 tys. mieszkańców zapłacimy w Częstochowie. Na drugim miejscu są Gliwice, na trzecim Rzeszów. Katowice i Sosnowiec zajmują ex equo piąte miejsce. Najdrożej jest w Gdyni, Radomiu i Toruniu.
Katowice są miastem, w którym najłatwiej można załadować samochód elektryczny. Jedna stacja przypada tutaj na 2,1 km kw.
- To najlepszy wynik ze wszystkich 19 miast! Już teraz poruszanie się tam samochodem elektrycznym nie powinno stanowić problemów, a przy dalszym rozwoju, będzie to tak samo wygodne, jak w przypadku pojazdów spalinowych. Dobrze poradziły sobie także Rzeszów (1 / 5,8 km kw.) oraz Białystok (1 / 6,8 km kw.) i Gdynia (1 / 7,9 km kw.). Podobnie jak w ubiegłym roku słabo wypadł natomiast Toruń z 1 punktem na 16,5 km oraz Kielce, w których do dyspozycji kierowców jest jedna stacja ładowania samochodów elektrycznych na 18,3 km! W tym miejscu lepiej nie ryzykować jazdy z niskim zapasem mocy w akumulatorach - czytamy w raporcie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.