Coraz więcej biletów kolejowych sprzedawanych jest przez aplikacje i internet - informuje Urząd Transportu Kolejowego w sprawozdaniu z funkcjonowania rynku kolejowego w 2019 r. W ten sposób w 2016 r. kupiono 5,4 proc. biletów, a w 2019 r. już 14,3 proc.
Z danych UTK wynika ponadto, że najszybciej w sprzedaży biletów spada udział kas stacjonarnych, w 2016 r. sprzedano tak 56 proc. biletów, a 2019 r. 46,5 proc.
"Obserwowany spadek sprzedaży w stacjonarnych kasach biletowych ma również związek z rezygnacją przewoźników kolejowych z utrzymywania punktów sprzedaży biletów w mniejszych miastach na rzecz stacjonarnych automatów biletowych zlokalizowanych na peronach, w budynkach dworcowych lub w pociągach oraz sprzedaży mobilnej prowadzonej przez obsługę pokładową" - tłumaczy w sprawozdaniu UTK.
Z danych UTK wynika, że 2016 r. drużyny konduktorskie sprzedały 16,1 proc. biletów, a w roku 2019 - 16,2 proc. Z kolei w automatach na stacjach pasażerskich sprzedano w 2016 r. 6 proc. biletów, w 2019 r.: 6,6 proc.
Najmniejszy udział w sprzedaży mają automaty zamontowane w pociągach. W 2016 r. kupiono w nich 0,4 proc. biletów, a w 2019 r.: 0,6 proc.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.