REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
12 lipca 2020 08:18 Trybuna Górnicza : : autor: Maciej Dorosiński 2.6 tys. odsłon

Górnictwo: Spółka z Lubelszczyzny wspiera zainteresowania swoich pracowników

Lubelski Węgiel Bogdanka wspiera pasje, które są ważnym elementem życia pracowników kopalni
fot: Krystian Krawczyk

Górnicy mają wiele ciekawych pasji – to wiadomo nie od dziś. Na łamach Górniczej co tydzień w Po Szychcie prezentujemy pozytywnie zakręconych pracowników sektora wydobywczego. Są wśród nich m.in. sportowcy czy kolekcjonerzy. Lubelski Węgiel Bogdanka postanowił wspierać pasje, które są ważnym elementem życia pracowników węglowej spółki. W tym celu powstał program „Aktywni w Bogdance”. Pierwszych jego laureatów poznaliśmy w czerwcu.

Jak wyjaśnia spółka, celem programu jest przede wszystkim budowanie kultury organizacyjnej opartej na współpracy, dialogu, zaangażowaniu całej załogi. Bogdance zależy, by włączać utalentowanych pracowników w dodatkowe, niezwiązane z ich pracą zawodową aktywności oraz by angażować ich w budowanie reputacji firmy.

– Chcemy, aby nasi pracownicy pełnili rolę ambasadorów Bogdanki w swoich lokalnych społecznościach. Program „Aktywni w Bogdance” daje tutaj dodatkowe możliwości. To także szansa, aby szerzej pokazać talenty naszych pracowników i ich niezwiązane z pracą zawodową działania na różnych polach. Wspieramy dodatkowo ich rozwój, motywujemy do kolejnych osiągnięć – wyjaśnia Artur Wasil, prezes Lubelskiego Węgla.

– „Aktywni w Bogdance” pokazują swoim koleżankom i kolegom, że warto jest podejmować dodatkowe aktywności poza godzinami pracy, rozwijać pasje i zainteresowania, stawiać przed sobą ambitne cele. To element naszego postrzegania idei work life balance (równowaga pomiędzy życiem zawodowym a życiem prywatnym – red.) – dodaje prezes.

Konkurs ofert
W programie uczestniczyć mogą pracownicy Bogdanki oraz spółek zależnych. Zgłaszać się można było indywidualnie lub zespołowo, z zastrzeżeniem, że zespół powinien składać się z min. 5 pracowników Grupy Kapitałowej. Pierwszy nabór odbywał się od 1 lutego do 31 marca. Drugi zaplanowany jest od 1 sierpnia do 31 września.

Program przeprowadzony został na zasadzie konkursu ofert. Aby ubiegać się o dofinansowanie, należało złożyć wniosek, w którym opisuje się charakter aktywności, najważniejsze osiągnięcia, pomysł wsparcia marki Bogdanka, a także plany na 2020 r.

Wnioski w pierwszym etapie podlegały ocenie formalnej. Weryfikowano, czy wnioskodawca jest zatrudniony w Grupie Kapitałowej oraz czy nie ma przeszkód natury prawnej i organizacyjnej na podjęcie współpracy. Drugi etap obejmował ocenę merytoryczną. Tu przyjęto takie kryteria jak: oryginalność projektu, stopień wpisania się w działania społeczne i promocyjne marki, w tym potencjał promocyjny współpracy. Pod uwagę brano również poziom zaawansowania i odniesione sukcesy pracownika na danym polu, potwierdzone certyfikatami, dyplomami, zaświadczeniami. Dopatrywano się także potencjału do wykorzystania w działaniach wspierających kulturę organizacyjną spółki, takich jak dawanie pozytywnego przykładu dla załogi. Nie sposób także nie wspomnieć o kryterium geograficznym, czyli po prostu realizacji pasji w najbliższym otoczeniu kopalni. 

Pierwsza szóstka
Laureatami pierwszej edycji zostało Stowarzyszenie Miłośników Sportów „Maratończyk” oraz pięciu pracowników Grupy Kapitałowej Lubelskiego Węgla z oddziałów: Jacek Świrszcz z EMW, Łukasz Gołębiowski z ED-2, Krzysztof Profic z GPD-2, Sylwia Wiśniewska z MR Bogdanka oraz Robert Murak z Energetyki Łęczyńskiej. Oto sylwetki „Aktywnych w Bogdance”.

SMS „Maratończyk” zostało założone przez pracowników Bogdanki, którzy w wolnych chwilach postanowili zająć się bieganiem. Stowarzyszenie uczestniczyło w wielu zawodach sportowych na terenie kraju i za granicą. Grupa biegających co roku się zwiększa, jest coraz więcej chętnych do biegania dla relaksu, przyjemności i pasji. Obecnie Stowarzyszenie liczy 20 zawodników.

Jacek Świrszcz od 12 lat jest związany z hodowlą pszczół. Początkowo w tajniki pszczelarstwa wprowadził go dziadek. Pasieka, którą się opiekuje, mieści się w miejscowości Horodysko. Posiada 17 pszczelich rodzin.

Łukasz Gołębiowski jest sztukmistrzem. Oznacza to, że nieobca jest mu sztuka uliczna oraz tzw. nowy cyrk. Lista wydarzeń, na których występował, jest bardzo długa, chociaż można wymienić jeden z ważniejszych, mianowicie Carnaval Sztukmistrzów w Lublinie. Jako performer bierze udział w przedstawieniach z wykorzystaniem ognia.

Krzysztof Profic jest spadochroniarzem. Skokami zajmuje się już od 2012 r. Jest członkiem Aeroklubu Lubelskiego w Radawcu. Wykonuje samodzielne skoki ze spadochronem z wysokości 3000 m. Ma ich za sobą ponad 70.

Sylwia Wiśniewska od szkoły podstawowej trenuje badmintona. Z czasem jej sposób na spędzanie wolnego czasu stał się pasją i hobby, w którym realizuje się i osiąga sukcesy. Startuje w zawodach na poziomie regionalnym i krajowym.

Robert Murak jest biegaczem specjalizującym się w górskich biegach ultra, czyli na dystansie powyżej 42 km. Wśród najważniejszych osiągnięć można wymienić wysokie miejsca, w tym podium w Biegach Rzeźnika Ultra na dystansie 108 km.

Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LHRHT
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy z wyższymi flapsami jeszcze w tym roku
17 grudnia 2024
28.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]