Zwężenia na jednej z dwóch tras w Katowicach, prowadzących na południe miasta i regionu, wprowadził wykonawca centrum przesiadkowego w dzielnicy Brynów. Główna arteria miasta w osi północ-południe, droga krajowa nr 86, jest zamknięta po osunięciu się wiaduktu.
O kolejnym etapie prac w obrębie dotychczasowej pętli tramwajowej w Brynowie - remoncie nawierzchni głównej ul. Kościuszki - poinformowała we wtorek rzeczniczka katowickiego magistratu Ewa Lipka.
- W ramach budowy Centrum Przesiadkowego Brynów przebudowywany jest układ drogowy, a także remontowana nawierzchnia ul. Kościuszki. W związku z zakresem prac konieczne jest wprowadzenie czasowej organizacji ruchu, polegające na zawężeniu do jednego pasa w każdym kierunku ul. Kościuszki najpierw w stronę centrum Katowic, następnie od 20 lipca w stronę Mikołowa - uściśliła Lipka.
Remont nawierzchni głównej przelotowej ul. Kościuszki podzielono na etapy. W obecnym zamknięto jej jezdnię w kierunku centrum, na odcinku sąsiadującym z parkingiem wielopoziomowym. Obustronny ruch odbywa się jezdnią w stronę Mikołowa. Nie powoduje to zmian w rozkładzie jazdy autobusów. Nadal funkcjonuje tymczasowy przystanek autobusowy na ul. Kościuszki "Brynów Huberta".
Od 20 lipca do 3 sierpnia zamknięta ma zostać w tym samym miejscu jezdnia w kierunku Mikołowa, a ruch będzie odbywał się po nowej nawierzchni jezdni w stronę centrum. W tym etapie zapewniony zostanie przejazd w kierunku Mikołowa pojazdom wyjeżdżających ze stacji paliw, galerii Libero oraz z ul. Kłodnickiej.
Po zakończeniu remontu nawierzchni obu jezdni ruch na ul. Kościuszki w obu kierunkach wróci do początkowej organizacji. Zamknięty zostanie jedynie zjazd z ul. Kościuszki w ul. Jankego, w kierunku skrzyżowania z ul. Rzepakową. Ograniczenie to zostanie utrzymane do czasu wprowadzenia docelowej organizacji.
Wprowadzone zwężenia dodatkowo utrudniają przejazd między centrum Katowic, a południową częścią miasta i woj. śląskiego. Po podmyciu przez ulewę z 26 czerwca br. wiaduktu na przebudowywanym odcinku drogi krajowej nr 86 w katowickim Giszowcu, następnego dnia została ona tam zamknięta. Odtąd ruch na terenie miasta możliwy jest lokalnymi drogami, z których główna to zwężona teraz ul. Kościuszki.
W obecnym etapie budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych węzeł Brynów, a także węzeł Zawodzie w dzielnicach o tych nazwach przewidziano jako węzły park&ride, powiązane z komunikacją tramwajową. Działa już niewielki węzeł przesiadkowy przy stacji kolejowej w dzielnicy Ligota. Niemal gotowy węzeł Sądowa w ścisłym centrum ma integrować komunikację autobusową dalekobieżną z miejską.
Węzeł Brynów, budowany przez konsorcjum firm Warbud oraz Stor za ok. 80 mln zł w miejscu starej pętli tramwajowej, ma obsługiwać południową część miasta - ruch napływający od strony m.in. Mikołowa drogą krajową nr 81. Parkingi mają tam liczyć ok. 500 miejsc. Zakończenie prac budowlanych jest tam planowane na III kwartał br.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.