PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
15 lutego 2020 13:45 Polska Agencja Prasowa 1,839 odsłon

Koleje Śląskie rozważą uruchomienie od 2021 r. połączeń Katowice-Kraków

Obecnie trwa przetarg na odbudowę 49-kilometrowej linii Tarnowskie Góry - Zawiercie, biegnącej obok katowickiego lotniska
fot: Tomasz Rzeczycki

Koleje Śląskie rozważą uruchomienie od przyszłorocznego rozkładu jazdy połączeń Katowice - Kraków. Wszystko zależy od czasu przejazdu, jaki zadeklaruje zarządca kolejowej infrastruktury - wyjaśnił prezes Kolei Śląskich (KŚ) Aleksander Drzewiecki.

W ub. tygodniu Drzewiecki rozmawiał z dziennikarzami m.in. o spodziewanym od 15 marca zamknięciu 40-kilometrowej linii kolejowej od Chybia przez Skoczów do Wisły (na czas jej planowanej do końca 2021 r. modernizacji) i wprowadzeniu na ten czas zastępczej komunikacji autobusowej.

Jak przypomniał prezes KŚ, równolegle rewitalizowane ma być 10-kilometrowe połączenie Goleszów - Cieszyn, nieprzejezdne od 2013 r. Zapewnił, że spółka już teraz analizuje, w jaki sposób będzie prowadziła przewozy pasażerskie na tym odcinku, a także na innych połączeniach - obecnie modernizowanych lub przygotowywanych do odbudowy czy rewitalizacji.

- Oczywiście Goleszów - Cieszyn to bardzo ciekawe rozwiązanie. Ale w planach mamy też linię na lotnisko, o której już teraz myślimy. To jest również Kraków, który być może będzie już w najbliższym czasie - w tym celu uruchomiliśmy w ferie specjalny pociąg do Krakowa - zaznaczył Drzewiecki.

Przypomniał, że obecnie czas przejazdu remontowaną od lat linią Katowice - Kraków sięga dwóch godzin.

- Natomiast ten czas będzie znacznie skrócony. Na dniach zobaczymy, jaki ten czas przejazdu będzie na nowy rozkład jazdy, od 13 grudnia tego roku - i wtedy podejmiemy decyzję, czy będziemy uruchamiać połączenia na Kraków, czy jeszcze nie - wyjaśnił.

- Wszystko zależy, jaki będzie czas tego przejazdu i jaka może wynikać z tego oferta dla pasażera. Wszyscy chcemy, aby była ona atrakcyjna i aby czas przejazdu pociągiem był atrakcyjny, względem innych środków transportu - podkreślił prezes Kolei Śląskich.

Przyznał, że pojawiają się też inne społeczne inicjatywy uruchamiania kolejnych połączeń kolejowych, m.in. między woj. śląskim i opolskim.

- Tych inicjatyw jest bardzo dużo i oczywiście trudno jest realizować wszystkie, bo na to potrzeba m.in. taboru. Już teraz myślimy bardzo intensywnie nad zakupem nowych pojazdów - zadeklarował Drzewiecki.

- Tłumaczymy pasażerom: jeden czteroczłonowy pojazd kosztuje ok. 20 mln zł. Z biletów to się nie pokryje. Pamiętajmy, że to są inwestycje długofalowe, bardzo kosztowne - i chcemy je robić w sposób bardzo przemyślany. Wszystkich nie zrealizujemy; chcemy przeanalizować, gdzie będzie to najbardziej wygodne i gdzie może podróżować najwięcej pasażerów - dodał.

Jak deklarował w ub. roku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, trwające remonty na odcinku Jaworzno Szczakowa - Kraków, stanowiącym większą część fragmentu magistrali E30 między Katowicami, a Krakowem, powinny zakończyć się w 2020 r. Gdy w I poł. 2021 r. pociągi pojadą tam z prędkością do 160 km/h, najszybsze połączenie między stolicami woj. śląskiego i małopolskiego ma trwać ok. 50 minut.

Obecnie trwa również przetarg na odbudowę 49-kilometrowej linii Tarnowskie Góry - Zawiercie, biegnącej obok katowickiego lotniska (unijny projekt dotyczący linii 182 oszacowano na ponad 740 mln zł). Obok kompletnej odbudowy planowana jest jej elektryfikacja. Obecny termin otwarcia ofert w postępowaniu to 28 lutego.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • DSNNH
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,503 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]