REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 września 2019 12:25 Polska Agencja Prasowa 1.1 tys. odsłon

Transport: Terminal Promowy w Świnoujściu będzie przebudowany

Po przebudowie Terminal Promowy w Świnoujściu będzie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego
fot: Krystian Krawczyk

Umowę na przystosowanie infrastruktury terminalu promowego do obsługi transportu intermodalnego podpisano w czwartek w Świnoujściu (Zachodniopomorskie). Po przebudowie terminal będzie mógł obsługiwać promy i statki pasażerskie o długości do 270 m.

- Dziś mamy bardzo dobrą koniunkturę, jeśli chodzi o rozwój portów, którą trzeba wykorzystać - powiedział w czwartek w Świnoujściu minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Po przebudowie Terminal Promowy w Świnoujściu będzie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego - pozwalającego na przeładunek kontenerów na różne środki transportu; dzięki temu będą mogły być obsługiwane promy o długości do 270 m, a także statki pasażerskie o podobnych parametrach. Przebudowana będzie północna część Terminala Promowego - stanowiska promowe nr 5 i 6 oraz ich zaplecze.

- To jest najlepiej rozwijający się rynek na świecie, jeśli chodzi o ruch promowy (), najbardziej rokuje, jeśli chodzi o rozwój transportu bałtyckiego, a przede wszystkim rozwój północ-południe, czyli połączenia Morze Bałtyckie-Adriatyk - powiedział dziennikarzom Gróbarczyk. Zwrócił uwagę, że inwestycja wpisuje się w proces budowy i rozbudowy polskich portów.

Jak wskazał szef MGMiŻŚ, polskie porty w ub.r. przeładowały 100 mln ton.

- Chcemy podwoić ilość przeładunków. To też wpisuje się w cały ruch pasażerski, a przede wszystkim w polską dominację na Morzu Bałtyckim - podkreślił.

Zaznaczył, że inwestycja w Świnoujściu potwierdza "kierunek, który powinien być prowadzony, czyli modernizacja, rozbudowa portu i budowanie twardych i silnych relacji ze Skandynawią poprzez Polskę z Morzem Adriatyckim, bezwzględnie wpisane w projekt Trójmorza".

Prezes Zarządu Portów Morskich Szczecin i Świnoujście Krzysztof Urbaś przypomniał, że terminal to "element autostrady morskiej Świnoujście-Trelleborg, czyli niejako środek północny korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk". Wskazał, że jest "na starcie Odrzańskiej Drogi Wodnej", a po jej zbudowaniu część z ładunków ze Świnoujścia "trafi na pewno na statki żeglugi śródlądowej i będzie przewożona dalej na południe".

W ramach przebudowy stanowisko nr 5 zostanie pogłębione do 12 m głębokości technicznej i dopuszczalnej 13 m, a także przedłużone do stanowiska nr 6, aby utworzyć jedną linię cumowniczą o długości 294 m; umocnione zostanie też dno. Istniejąca już rampa przeładunkowa o szerokości 14 m i nośności 60 tys. ton po przebudowie będzie mieć 35 m szerokości i 180 tys. ton nośności. Położone będą także m.in. nowe tory kolejowe i przebudowane już istniejące na zapleczu stanowisk promowych nr 4 i 5. Plan modernizacji zakłada też budowę estakady nad stacją kolejową Świnoujście, która ma skomunikować zaplecze z terenem terminalu.

Terminal przebuduje firma Budimex, modernizacja będzie kosztować blisko 200 mln zł netto, ma potrwać do końca 2021 r.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • NPGSI
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]