DB Schenker - niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne o globalnym zasięgu - modernizuje sieć krajową w Polsce i wprowadza nadwozia wymienne do ciągników drogowych - poinformowała portal netTG.pl Beata Konecka z biura prasowego DB Schenker w Polsce.
Nowe rozwiązanie ma zapewnić lepsze wykorzystanie pojazdów i bezpieczniejszy transport towarów. Tradycyjnie stosowane naczepy wymieniane są we flocie spółki na nadwozia wymienne (zwane też swap body lub BDF) do obsługi połączeń międzyterminalowych w polskiej sieci logistycznej. Docelowo operacja ma objąć 800 nadwozi wymiennych.
- W dynamicznie zmieniającym się świecie podejmujemy działania, które pozwolą nam sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. Konsekwentnie budujemy kulturę Lean (lean management - elastyczne dosł. szczupłe zarządzanie, z założeniem ciągłego doskonalenia się, koncepcja rozwinięta na bazie zasad Systemu Produkcyjnego Toyoty - przyp. red.) i eliminujemy marnotrawstwa. Inwestycja w nadwozia wymienne to ważny krok w doskonaleniu naszej sieci. Celem jest wzrost efektywności i podniesienie jakości operacji - mówi Marek Skowroński, wiceprezydent Land Transport Cluster North East Europe w DB Schenker.
Do tej pory w sieci krajowej DB Schenker wdrożonych zostało blisko 200 nadwozi wymiennych. Operator podpisał dodatkowo umowę na zakup ciągników terminalowych, które są niezbędne do obsługi nowego procesu w oddziałach. Dostawy realizowane są od października 2018 r. Nowe nadwozia umożliwią lepsze wykorzystanie taboru i ograniczenie potencjalnych uszkodzeń transportowanych przesyłek dzięki podwójnej podłodze. Nadwozia wymienne pozwalają też na większe wypełnienie towarami, co skutkuje mniejszą liczbą pojazdów na drogach i niższą emisją spalin. Dla klientów oznacza to wyższą jakość usług i mniejszy ślad węglowy - podkreśla niemiecki przewoźnik.
DB Schenker wykorzystuje transport lądowy, lotniczy i morski. Grupa jest międzynarodową organizacją w branży TSL. Zatrudnia około 94,6 tys. pracowników w około 2000 oddziałach na świecie. Przed 10 laty Schenker wykupił spółkę PCC Logistics (w tym przewoźnika kolejowego PCC Rail) tworząc spółkę DB Cargo Polska.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.