Rada Nadzorcza Lubelskiego Węgla Bogdanka SA powołała w czwartek, 4 października, dwóch zastępców prezesa - Artura Wasilewskiego i Dariusza Dumkiewicza - poinformował portal netTG.pl Dział Relacji Inwestorskich i Informacji Giełdowych.
Stanowisko zastępcy prezesa zarządu ds. ekonomiczno-finansowych od 8 października br. zostanie przekazane panu Arturowi Wasilewskiemu, a stanowisko zastępcy prezesa zarządu ds. rozwoju od 15 października panu Dariuszowi Dumkiewiczowi. Nowi wiceprezesi oświadczyli, że nie uczestniczą w spółce konkurencyjnej wobec LW Bogdanka SA jako wspólnicy spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej lub jako członkowie organu spółki kapitałowej, ani nie uczestniczą w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członkowie jej organu. Nie są również wpisani do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
Artur Wasilewski w 1998 r. ukończył studia wyższe na Politechnice Lubelskiej, kierunek zarządzanie i marketing, następnie w 2000 r. studia podyplomowe Finanse Przedsiębiorstw i Rynek Kapitałowy, w 2003 r. Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim & University of Illinois. Uczestniczył w licznych szkoleniach z zakresu finansów i sprawozdawczości według MSR/MSSF.
W latach 1998–2000 pracował jako analityk finansowy w firmie konsultingowej „DEMOS” Sp. z o.o., zdobywając doświadczenie z zakresu analizy i wyceny przedsiębiorstw, doradztwa przy wprowadzaniu rozwiązań efektywnościowych, przygotowywaniu raportów prywatyzacyjnych dla Ministerstwa Skarbu Państwa. Od 2000 r. związany z Lubelskim Węglem Bogdanka SA. Przeszedł szczeble kariery zawodowej od analityka finansowego, kierownika Działu Planowania i Analiz do głównego ekonomisty. Od 2013 r. pełnił funkcję dyrektora ds. controllingu, w 2018 r. objął stanowisko dyrektora ds. controllingu i finansów. Od kilkunastu lat aktywnie wspiera rozwój Lubelskiego Węgla Bogdanka SA. Uczestniczył w przygotowaniu, a później w realizowaniu, strategii rozwoju Spółki i pozyskaniu finansowania poprzez IPO oraz programu emisji obligacji. Uczestniczył we wdrażaniu programów optymalizacji kosztów i CAPEX. Uczestnik programów rozwojowych w zakresie IT, w tym wdrożenie systemu Business Intelligence. Brał udział przy określaniu przyszłych kierunków działań w ramach obowiązującej Strategii rozwoju Spółki do roku 2025 z perspektywą do roku 2030.
Dariusz Dumkiewicz w 2002 r. ukończył studia wyższe na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie, kierunek prawo, studia podyplomowe „Zarządzanie projektami i prawo UE” organizowane przez UMCS i Lubelską Fundację Rozwoju oraz w 2018 r. Master of Business Administration na Politechnice Lubelskiej.
Posiada 16-letnie doświadczenie zawodowe związane z prowadzeniem projektów rozwojowych i inwestycyjnych. W latach 2002-2006 zatrudniony był w Urzędzie Miasta Lublin na stanowiskach kierowniczych związanych z realizacją projektów UE. W 2006 r. pełnił rolę Członka Gabinetu Politycznego Ministra przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. W 2007 r. objął stanowisko dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju w Urzędzie Marszałkowskim woj. lubelskiego. Odpowiedzialny był za negocjacje z Komisją Europejską i finansowanie strategicznych dla województwa inwestycji infrastrukturalnych. Od 2008 r. był członkiem zarządu,wWiceprezesem spółek consultingowych doradzających przedsiębiorstwom w szczególności z branży energetycznej w zakresie realizacji projektów rozwojowych i innowacyjnych związanych z inwestycjami sieciowymi oraz wdrażaniem technologii TIK. W 2016 r. objął stanowisko dyrektora Oddziału Zakładu Gazowniczego w Polskiej Spółce Gazownictwa sp. z o.o.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.