REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
13 kwietnia 2018 15:52 Polska Agencja Prasowa 1.2 tys. odsłon

Transport: na lotnisko Katowice pociągiem za cztery lata?

Około 45-55 minut ma zająć podróż pociągiem z Katowic do lotniska w Pyrzowicach od strony Zawiercia, a od strony Tarnowskich Gór 50 minut
fot: Krystian Krawczyk

Do 2022 r. powinna potrwać odbudowa linii kolejowej nr 182 z Tarnowskich Gór do Zawiercia, która skomunikuje port lotniczy Katowice w Pyrzowicach z siecią kolejową i miastami centralnej części Śląskiego - deklaruje zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP PLK.

Jak poinformował podczas piątkowej konferencji prasowej w Katowicach członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Włodzimierz Żmuda, perspektywa realizacji tej inwestycji nie jest zagrożona, mimo że nie uzyskała ona dofinansowania w ostatnim konkursie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. PLK odwołały się od tej decyzji, a w razie niepowodzenia odwołania złożą wniosek o dofinansowanie w kolejnym spodziewanym konkursie.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami PLK projekt "Rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry - Zawiercie" mieści się w przewidzianej do finansowania z POIiŚ pozycji Krajowego Programu Kolejowego pod nazwą "Infrastrukturalne projekty aglomeracyjne finansowane z Funduszu Spójności" (za 1089,8 mln zł).

- Ten projekt w konkursie nie przeszedł kwalifikacji. Jedną z przyczyn były kłopoty z decyzją środowiskową, która została dostarczona, ale nie do końca w terminach. Odwołaliśmy się od tej decyzji, niemniej mamy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych informację, że będzie ogłoszony jeszcze kolejnych konkurs. Więc jeśli nie teraz, to w kolejnym konkursie - zaznaczył w piątek członek zarządu PLK.

- To nie wpłynie na termin realizacji tego projektu - zapewnił Żmuda przypominając, że spółka podpisała już umowę na projekt i nadzór autorski inwestycji dotyczącej linii nr 182. Dzięki temu nie tracimy czasu - podkreślił.

- Projekt będzie w sierpniu przyszłego roku. Jeżeli wyjdzie nam konkurs, to 2022 r. to jest koniec prac. W przyszłym roku, jeżeli będziemy mieli finansowanie, ogłosimy przetarg (na wykonanie inwestycji w formule "buduj" - PAP); w 2020 r. rozstrzygnięcie i dwa lata realizacji, czyli do końca 2022 r. - uściślił Kazimierz Szczurowski z PLK, dyrektor projektu.

Wartą 15,2 mln zł netto umowę na zaprojektowanie odbudowy linii i późniejsze pełnienie nadzoru autorskiego, zarządza kolejowej infrastruktury podpisał w połowie marca br. ze spółką Egis Poland.

Zgodnie ze specyfikacją tego zamówienia, obejmującego zaprojektowanie odbudowy linii i późniejsze pełnienie nadzoru autorskiego - to 1575 dni. Wykonawca ma dostarczyć m.in. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w 328 dni od dnia podpisania umowy oraz będzie pełnił nadzór autorski przez 26 miesięcy od dnia podpisania umowy na roboty budowlane.

Nieeksploatowana obecnie, w większości jednotorowa, linia nr 182 - o długości ok. 45 km - łączy Tarnowskie Góry z Zawierciem, przechodząc przez bezpośrednie okolice katowickiego lotniska. Oprócz kompletnej odbudowy planowana jest jej elektryfikacja.

Według wcześniejszych informacji czas przejazdu pociągów do lotniska z Katowic z wykorzystaniem linii nr 182 od strony Zawiercia miałby wynieść ok. 45 minut, a przy postoju w Zawierciu - 55 minut. Dojazd linią 182 od strony Tarnowskich Gór (a także wyremontowaną w podobnej perspektywie czasowej "magistralą węglową") wyniósłby ok. 50 minut.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • IMBIX
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
35.4 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]