PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
26 marca 2018 13:17 Portal gospodarka i ludzie : : autor: JM 3,206 odsłon

Koleje: szybciej i bezpieczniej na trasie Katowice - Kraków

Zakończenie modernizacji całej trasy E30 Katowice – Kraków, planowane jest w drugiej poł. 2020 r.
fot: plk-sa.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe SA kontynuują inwestycje na odcinku od Jaworzna Szczakowej do Krakowa. Efektem inwestycji mają być m.in. krótsze podróże, wygodniejsza obsługa na stacjach i przystankach oraz wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Budowa wiaduktów (m.in. w Krzeszowicach) i przejść pod torami, to niektóre z prac na modernizowanej linii Kraków – Katowice. Po zakończeniu remontu pociągi mają zwiększyć prędkość do 160 km na godzinę.

– Prace na linii kolejowej między stolicami województwa małopolskiego i śląskiego to jedna z oczekiwanych inwestycji, które stwarzają nowe, lepsze możliwości podróży w aglomeracjach oraz między regionami i miastami. Dzięki realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego tworzymy spójną sieć kolejową, czyli zyskują pasażerowie oraz zapewnione są coraz lepsze warunki przewozu towarów – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

– Prace na odcinku od Jaworzna Szczakowej do Krakowa obejmują tory, perony, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną, a także wiadukty oraz przejścia i przejazdy kolejowo-drogowe. Tylko między Trzebinią a Krzeszowicami będą trzy wiadukty drogowe, które poza zwiększeniem poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, istotnie usprawnią system komunikacji w Trzebini, Woli Filipowskiej, Krzeszowicach – dodał Arnold Bresch z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

W Krzeszowicach wiadukt na ul. Daszyńskiego zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Kierowcy oraz piesi unikną oczekiwania na otwarcie rogatek. Sprawne prace przy przybudowie wiaduktu zapewnia specjalna maszyna – palownica. Wykonanych będzie 110 pali żelbetowych o średnicy 80 cm i długości 10 m i 11 m. Stworzą podstawę fundamentów 11 podpór wiaduktu. Później, dziesięcioprzęsłowa, 213 m przeprawa nad torami zapewni bezkolizyjny przejazd pociągów i samochodów. Na wiadukcie będą dwa 3,5 m pasy ruchu dla samochodów. Piesi skorzystają z bezpiecznych 1,5 m chodników. Ulica Daszyńskiego ma już zerwaną nawierzchnię (została sfrezowana). Przebudowywane są instalacje wodne, gazowe i teletechniczne. Szeroki zakres prac przy wiadukcie wymagał zmiany organizacji ruchu drogowego. Zapewniono bezpieczne przejście dla pieszych. Dla kierowców wyznaczono objazdy.

Dzięki inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego mieszkańcy Krzeszowic zyskają wygodniejszą stację. Będą nowe wiaty, ławki, oznakowanie i system informacji pasażerskiej. Dotychczasową kładkę nad torami zastąpi przejście podziemne. Zamontowane windy zapewnią obsługę osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Nowa kładka z windami wybudowana zostanie także w odległości 1 km od stacji. Umożliwi bezkolizyjne przejście nad torami pomiędzy południową a północną stroną Krzeszowic. Obiekt nie tylko ułatwi komunikację, ale zwiększy poziom bezpieczeństwa w rejonie torów.

Z lepszych możliwości obsługi, w podobnym standardzie jak w Krzeszowicach, skorzystają także podróżni stacji w Trzebini, Dulowej, Woli Filipowskiej. Przebudowane perony będą wyższe, dobrze oświetlone i wyposażone w czytelne oznakowanie oraz wiaty. Dostęp do pociągów umożliwią bezkolizyjne przejścia pod torami wyposażone w windy lub pochylnie. Ponadto na trasie między Trzebinią a Krzeszowicami bezpieczne przejścia przez linię kolejową zapewni budowa 8 dodatkowych przejść pod torami.

W ramach inwestycji na odcinku Trzebinia – Krzeszowice, poza wiaduktem w Krzeszowicach, będą podobne obiekty: w Trzebini (ul. Słowackiego), Woli Filipowskiej (ul. Białki). Lepszą komunikację zapewni także modernizacja 46 wiaduktów, mostów, przepustów.

Zakończenie modernizacji na odcinku Trzebinia – Krzeszowice planowane jest w 2020 r. Wartość prac to ok. 600 mln zł. Zakończenie modernizacji całej trasy E30 Katowice – Kraków, planowane jest w drugiej poł. 2020 r. Szacowana wartość projektu wynosi ponad 2 mld zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • KJYXV
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,424 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]