REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
18 sierpnia 2017 14:59 Polska Agencja Prasowa 1 tys. odsłon

Katowice: są oferty na przebudowę dwóch ważnych skrzyżowań

- Chcemy osiągnąć dwa cele. Po pierwsze - oddzielimy ruch wewnętrzny od tranzytowego, a po drugie - upłynnimy ruch w dwóch wąskich gardłach komunikacyjnych Katowic - przyznał prezydent Katowic Marcin Krupa
fot: Maciej Dorosiński

Oferty na przebudowę dwóch newralgicznych skrzyżowań na wylotowych trasach prowadzących na południe zebrał w dwóch przetargach samorząd Katowic. Miasto zdobyło wcześniej na ten cel największe w Polsce łączne dofinansowanie w konkursie na inwestycje drogowe miast.

Chodzi o zaprojektowane już przebudowy skrzyżowań dróg krajowych nr 86 i 81 w dzielnicy Giszowiec oraz drogi 81 i ul. Armii Krajowej na skraju dzielnicy Piotrowice. Oba należą do najbardziej obciążonych w konurbacji katowickiej oraz w skali całego kraju.

W przetargu dotyczącym budowy bezkolizyjnego węzła w Giszowcu i poszerzenia na tym odcinku trasy nr 86 samorząd otworzył oferty w piątek. Spłynęło ich osiem - najtańszą, na 233,1 mln zł, złożyła spółka Banimex. Kolejne: na 247,4 mln zł złożyła spółka NDI oraz na 257,7 mln zł - firma Budimex.

Zgodnie z kryteriami przetargowymi przy wyborze wykonawcy pod uwagę brana będzie w 60 proc. cena oraz w 40 proc. doświadczenie.

W drugim z przetargów - na budowę węzła w Piotrowicach - oferty otwarto 7 sierpnia. Również w tym postępowaniu zgłosiło się osiem podmiotów. Najtańszą, na 67,5 mln zł brutto złożyło konsorcjum IMB Podbeskidzie i M-Silnice. Kolejne: na 70,4 mln zł złożyły spółki z grupy Strabag, a na 70,8 mln zł - konsorcjum Eurovia Polska i Soletanche Polska. Miasto podało, że na to zadanie przeznaczyło 119,9 mln zł.

Wcześniej oszacowano, że łączny koszt obu tych inwestycji może przekroczyć 560 mln zł, z czego ok. 450 mln zł zapewniłyby środki Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Katowice dostały tej wartości unijne dofinansowanie na oba zadania 16 marca br. Ministerstwo Rozwoju poinformowało wówczas o zwiększeniu puli funduszy konkursu POIiŚ na inwestycje drogowe miast, poza siecią TEN-T.

Jak ocenił cytowany w piątkowym (18 sierpnia) komunikacie prezydent Katowic Marcin Krupa, obie inwestycje będą ważnym krokiem w udoskonalaniu transportu w regionie.

- Chcemy osiągnąć dwa cele. Po pierwsze - oddzielimy ruch wewnętrzny od tranzytowego, a po drugie - upłynnimy ruch w dwóch wąskich gardłach komunikacyjnych Katowic, z których jedno jest zlokalizowane na skrzyżowaniu autostrady A4 i DK86, a więc węźle o największym natężeniu ruchu samochodowego w Polsce - zasygnalizował Krupa.

Pierwsza inwestycja obejmie rozbudowę i przebudowę tzw. węzła giszowieckiego - dwóch odcinków dróg krajowych nr 81 (ul. 73. Pułku Piechoty) i 86 (ul. Pszczyńska) o łącznej długości 3,62 km. Rozbudowany zostanie m.in. odcinek drogi nr 86 - od przebudowanego w poprzednich latach węzła Murckowska na autostradzie A4. Realizacja skomplikowanego projektu ma potrwać do 2020 r. i kosztować - według unijnego projektu - 400 mln zł, z czego dofinansowanie wyniosłoby 338,3 mln zł.

Druga inwestycja, na granicy dzielnic Piotrowice i Ligota, to rozbudowa odcinka DK81 (ul. Kościuszki) o długości 1,44 km wraz z budową dwupoziomowego węzła bezkolizyjnego na skrzyżowaniu z ulicą Armii Krajowej z dwupasmowym tzw. rondem turbinowym". Realizację tego przedsięwzięcia miasto zaplanowało na lata 2017-2019, szacując jego koszt w unijnym projekcie na 132,8 mln zł (z czego 111,4 mln zł dofinansowania).

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • PFUYQ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Będzie nagroda jednorazowa w górniczej spółce. Kiedy wypłata?
29 stycznia 2025
20.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]