Prawie 14, 4 mln zł netto wydał Stalexport Autostrada Małopolska SA, operator mysłowicko-krakowskiego odcinka autostrady A4, na rozbudowę węzła Mysłowice. Rozpoczęto ją w 2015 r. W czwartek (17 listopada) węzeł oddano do użytkowania.
Co dzięki tej inwestycji zyskali kierowcy. Wreszcie po przebudowie samochody mogą poruszać się we wszystkich kierunkach jazdy. Tak ściślej rzecz ujmując, to prace budowlane na węźle Mysłowice zakończyły się we wrześniu. Ponad miesiąc trwało pozyskiwanie niezbędnych pozwoleń i decyzji administracyjnych, warunkujących oddanie węzła do użytku w pełnym zakresie.
– Rozbudowa węzła Mysłowice to jedna z kluczowych inwestycji na naszym odcinku autostrady A4. Dzięki zmodernizowaniu węzła kierowcy mogą łatwiej i wygodniej wjechać na A4 Katowice-Kraków oraz zjechać z autostrady w każdym kierunku – podkreśla Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska SA.
Nim przystąpiono do rozbudowy węzła Mysłowice możliwy był zjazd z autostrady A4 z kierunku Katowic i Krakowa na ul. Obrzeżną Zachodnią jedynie w kierunku północnym – centrum Mysłowic, a także wjazd na autostradę od strony centrum Mysłowic w kierunku Katowic i Krakowa. Teraz to już przeszłość.
Po północnej stronie autostrady wybudowane rondo. Przebudowano istniejące łącznice Kraków-Mysłowice oraz Mysłowice-Katowice, a także wykonano nowe odcinki jezdni zapewniające połączenie ronda z łącznicami.
Po południowej stronie autostrady wybudowane skrzyżowanie wyposażone w sygnalizację świetlną, pozwalające na skręt z istniejącej łącznicy Katowice-Mysłowice w stronę Mysłowic-Brzezinki. Dodajmy, że cały węzeł jest oświetlony, czego wcześniej nie było.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.