REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
20 września 2016 13:47 Polska Agencja Prasowa 1.5 tys. odsłon

Katowice: tramawjem za trzy lata na południe

Linia tramwajowa na południe miasta będzie miała 5,2 km długości
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

Samorząd Katowic ogłosił we wtorek (20 września) przetarg na wyłonienie projektanta rozbudowy linii tramwajowej na południe miasta. Pięciokilometrowa trasa, która ma powstać do 2019 r., poprowadzi od Brynowa do Kostuchny. Koszt inwestycji jest szacowany na 110 mln zł.

- To bardzo ważne działanie dla miasta z punktu widzenia zrównoważonego transportu, czyli zachęcenia do korzystania z transportu publicznego. Co ciekawe, ostatnia rozbudowa - bo nie mówimy o modernizacji, ale rozbudowie - linii tramwajowej miała miejsce w 1947 r., tak więc jesteśmy w dalekim niedoczasie - powiedział podczas wtorkowej konferencji prezydent Katowic Marcin Krupa.

Prezydent zwrócił uwagę, że niedawno zmieniły się przepisy Prawa zamówień publicznych, dzięki temu już nie tylko cena jest ważnym kryterium wyłonienia wykonawcy, ale też doświadczenie startującego w przetargu.

- 60 proc. punktacji przy wyborze projektu będzie stanowiła cena, a 40 proc. - doświadczenie projektantów - wskazał Krupa.

Nowa linia tramwajowa ma być szybką drogą transportu między centrum a południowymi dzielnicami Katowic - najszybciej rozwijającymi się w mieście. Tramwaje mają jeździć co 10 minut, układ przystanków autobusowych i tramwajowych ma być taki, by można się było przesiąść "z drzwi do drzwi". Przy okazji rozbudowy linii tramwajowej ma też powstać ścieżka rowerowa.

- Mam nadzieję, że w roku 2019 pojedziemy tramwajem na południe - podsumował Krupa.

Procesowi projektowemu linii mają towarzyszyć liczne konsultacje społeczne z mieszkańcami - tak, by w dokumentacji zostało ujętych jak najwięcej uwag zgłaszanych przez katowiczan. Chodzi o wybór szczegółowych rozwiązań infrastrukturalnych - wyjaśniają urzędnicy.

Naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice Bogusław Lowak poinformował, że termin zgłaszania ofert w przetargu na projekt minie 27 października.

- Zakładamy, że do końca tego roku uda nam się podpisać umowę z wykonawcą - dodał naczelnik. Na wykonanie dokumentacji projektowej zwycięzca przetargu będzie miał 22 miesiące od chwili podpisania umowy.

Zwycięzca przetargu ma opracować pełną dokumentację budowlaną, wykonawczą oraz część kosztorysową inwestycji, która będzie podzielona na dwie części. Pierwsza będzie dotyczyła infrastruktury tramwajowej i ścieżki rowerowej, a druga - infrastruktury drogowej. Ma to umożliwić podzielenie inwestycji na etapy.

Linia tramwajowa na południe miasta będzie miała 5,2 km długości. Rozpocznie się na pętli Brynów, a zakończy na nowej pętli Kostuchna. Tramwaj będzie jeździł wzdłuż ulic Rzepakowej i Kolejowej, a następnie terenami poza drogami publicznymi - wzdłuż linii kolejowej. Dalszy ciąg trasy prowadzi wzdłuż ciepłociągu, później linia mija tereny leśne i dociera na Osiedle Odrodzenia, wzdłuż ul. Radockiego, ul. Bażantów do pętli w rejonie skrzyżowania z ul. Armii Krajowej.

Jak zaznaczył Lowak, ten przebieg już się zasadniczo nie zmieni, możliwe są jednak niewielkie korekty, wynikające z uwarunkowań technicznych. Na ponadpięciokilometrowej trasie zaplanowano wstępnie osiem przystanków.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • KPKOR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Ministerstwa, prezesi i związkowcy będą rozmawiać o kopalni
4 lutego 2025
12.4 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]