W latach 2014-23 ma powstać 2,2 tys. km dróg krajowych, w tym 35 obwodnic o długości ponad 360 km - zakłada projekt "Programu budowy dróg krajowych i autostrad", a informuje o tym Gazeta Wyborcza.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że niemal jedna trzecia tych dróg, bo ok. 810 km, ma być wykonana w technologii betonowej, a nie asfaltowej. Jak powiedział gazecie przedstawiciel GDDKiA, chodzi o dywersyfikację - żeby branże asfaltowa i cementowa mogły harmonijnie, równomiernie się rozwijać.
Zdaniem drogowców, koszt obu nawierzchni jest zbliżony, a betonowa lepiej znosi obciążenie ciężarówkami. Droga asfaltowa wymaga remontu po 7-10 latach od budowy, betonowa - po 30.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Zaraz zaraz, bo ja chyba czegoś tutaj nie rozumiem, skoro koszt jest zbliżony, a remont drogi asfaltowej wypada po 10 latach natomiast drogi betonowej po 30 to ja się pytam kto bierze pieniądze za to że cały ten czas budujemy drogi asfaltowe? Gdzie sens gdzie logika? No chyba, że to kolejna głupia wypowiedź urzędnika....