Zysk Telewizji Polskiej w I kw. 2015 r. wyniósł 114,7 mln zł i był lepszy rok do roku o 9,1 mln zł. Złożyły się na to wyższe przychody ze sprzedaży, reklam, abonamentu, ale także oszczędności - poinformowało we wtorkowym komunikacie Centrum Informacji TVP.
"Spółka ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej - wskaźniki płynności kształtują się na wzorcowych poziomach" - czytamy w komunikacie TVP.
Jak poinformowano, choć przychody z reklam i sponsoringu w I kw. 2015 r. były niższe od uzyskanych w analogicznym okresie 2014 r. o 3,9 mln zł, przewyższyły one zaplanowany zysk tego sektora o 2,9 mln zł. Spadek rok do roku Centrum Informacji TVP tłumaczy zyskownymi transmisjami Igrzysk Olimpijskich w Soczi na początku ub. roku.
Większe od zaplanowanych okazały się również przychody z abonamentu, które wyniosły 214,1 mln zł, i przewyższyły planowane wpływy o 4,2 mln zł. Zwrócono jednak uwagę, iż środki te są wciąż niewystarczające.
"Wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego" - poinformowała TVP w komunikacie.
Jak zaznaczyło Centrum Informacji TVP, bardzo ważnym składnikiem dobrego wyniku finansowego spółki były oszczędności i ostrożne gospodarowanie budżetem. Dzięki temu, jak podkreślono, również koszty operacyjne Telewizji Polskiej od stycznia do marca były mniejsze od planowanych i wyniosły 349,4 mln zł.
"TVP SA kontynuuje wielokierunkową restrukturyzację zarówno sfery kosztów, jak i w zakresie dywersyfikacji przychodów oraz optymalizacji zbędnego majątku".
TVP przewiduje ponadto "utrzymanie pozytywnych trendów (...)", co ma przyczynić się do osiągnięcia dodatniego wyniku finansowego także na koniec 2015 r.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.