Kolejne zmiany w organizacji ruchu w pobliżu przebudowywanego Rynku w Katowicach wprowadzają od soboty (26 kwietnia) władze miasta. Organizator komunikacji musi zmienić trasy przejazdu oraz rozkłady ok. 50 linii autobusowych.
O zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ma informować kampania ulotkowa. Miasto i Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego przeprowadzą ją w najbliższe dni: piątek, sobotę i poniedziałek. Informatorzy mają pracować na dotychczasowych przystankach, a także nowych, urządzanych na czas zmian.
Przyczyną utrudnień jest końcowa faza przebudowy tzw. strefy Rondo-Rynek. Prace w rejonie Rynku mają zakończyć się późnym latem. Utrudnienia teraz będą wiązały się przede wszystkim z zamknięciem przejazdu od Alei Korfantego i ul. Moniuszki skrajem remontowanego Rynku - do ul. Skargi oraz ul. Mickiewicza.
Jak poinformował podczas środowej konferencji prasowej wiceprezydent Katowic Marcin Krupa, prace obejmą tylko niewielkie fragmenty ul. Skargi i Mickiewicza bezpośrednio przy Rynku. Wcześniej wyremontowany został już dalszy odcinek ul. Skargi - m.in. wzdłuż dawnego Supersamu. Remont ul. Mickiewicza miasto dopiero przewiduje - w przyszłości zamierza ograniczyć tam ruch samochodów, nie planuje jednak przekształcać tej drogi np. w deptak.
Teraz, na czas zbliżających się robót, ul. Skargi oraz Mickiewicza staną się dwukierunkowe. Ta pierwsza od ul. Stawowej do miejsca zawracania przy dawnym hotelu Silesia oraz od ul. Słowackiego do ul. Sokolskiej. Ta druga - na całym odcinku - od ul. Sokolskiej do miejsca zawracania przy domu handlowym Ślązak.
Aby ułatwić dojazd do otwartego odcinka ul. Mickiewicza - i poprzez nią do jednego z odcinków ul. Skargi - pojawi się możliwość skrętu w ul. Mickiewicza w lewo z ul. Sokolskiej (od strony ul. Chorzowskiej). W pobliżu zmieniona zostanie też organizacja ruchu na ul. Słowackiego - stanie się ona jednokierunkowa od ul. Skargi do ul. Opolskiej.
Jak przekazał przewodniczący KZK GOP Roman Urbańczyk, zmiany tras w centrum Katowic i wiążące się z tym korekty rozkładów dotyczą łącznie 52 linii autobusowych. Rozkłady jednak tak opracowano, by w miarę możliwości dotychczasowe godziny odjazdów zmieniały się nieznacznie. - Nie wycinamy kursów - podkreślił Urbańczyk.
Najpoważniejsza zmiana dla pasażerów dotyczy linii docierających do centrum Katowic od strony Sosnowca (m.in. nr 40 i szeregu "osiemsetek"). Nie dojadą one, jak dotąd, do ul. Skargi lub jej okolic, lecz od ul. Roździeńskiego będą robiły nawrót ulicami Uniwersytecką, Moniuszki i Al. Korfantego. Końcowe przystanki znajdą się na ul. Moniuszki.
Autobusy jadące od strony Siemianowic Śląskich (nr 5, 27, 168, 860), a także Zabrza (7 i 23) dojadą do centrum ul. Sokolską i będą nawracały na otwartym na razie tylko dla komunikacji miejskiej Placu Wolności (ma być otwarty dla wszystkich pojazdów w połowie czerwca). Linie od strony Chorzowa (6, 820, 830, 840 i 870) wjadą od ul. Sokolskiej w ul. Mickiewicza i zakończą trasy na ul. Stawowej.
Okrążająca dotąd centrum linia nr 12 od Ligoty pojedzie przez dworzec kolejowy, ulice Wojewódzką, Francuską, Warszawską, Moniuszki, Uniwersytecką, Roździeńskiego, Chorzowską, Sokolską, Mickiewicza i Słowackiego do dworca i dalej do Ligoty. Linie nr 672 i 910 będą od strony Osiedla Paderewskiego dojeżdżały do dworca ulicami Francuską, Jagiellońską i Wita Stwosza.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.