PKP Cargo zrezygnowało z planów uruchomienia polsko-chińskiej montowni wagonów - poinformował dziennikarzy p.o. prezesa spółki Adam Purwin. Stwierdził, że taka współpraca byłaby mniej opłacalna, niż wcześniej liczył przewoźnik.
W czerwcu 2010 r. PKP Cargo wspólnie z chińskim producentem wagonów Jinan Railway Vehicles Equipment, należącym do grupy China CNR Corporation, powołało do życia spółkę CNR Cargo Wagon. Spółka miała opracować studium wykonalności dotyczące uruchomienia w Polsce montowni wagonów z części sprowadzanych z Chin.
Projekt się przeciągał, a kolejne decyzje były odkładane w czasie. Początkowo przedstawiciele PKP Cargo zapowiadali, że produkcja wagonów ze sprowadzonych z Chin części mogłaby ruszyć do końca 2011 r. Ostatecznie pomysł upadł.
- CNR Cargo Wagon będzie zamknięty - powiedział Purwin. - Ten projekt nie dostarczył nam takiej satysfakcji, jak liczyliśmy.
Wyjaśnił, że PKP Cargo będzie remontować wagony we własnym zakresie.
- W tym momencie to jest dla nas najlepsze rozwiązanie, optymalne pod względem kontroli kosztów.
PKP Cargo ma około 2,5 tys. lokomotyw. Spółka jest też największym właścicielem wagonów w Polsce. Według stanu na koniec czerwca br. używała prawie 63,5 tys. wagonów, z czego 63,4 tys. było jej własnością.
PKP Cargo jest największym polskim kolejowym przewoźnikiem towarowym i drugim w Unii Europejskiej - po Deutsche Bahn. Pod koniec października firma zadebiutowała na giełdzie, ale pakiet kontrolny akcji pozostał w rękach PKP SA.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.