Rada Nadzorcza Polskiego LNG poinformowała w czwartek (5 grudnia), że w wyniku postępowania kwalifikacyjnego wybrała Tomasza Peplińskiego na stanowisko prezesa zarządu spółki. Przed miesiącem Pepliński został pełniącym obowiązki prezesa.
Jak poinformowała Rada, w jej opinii doświadczenie Peplińskiego gwarantuje zarządzanie i efektywną realizację tak skomplikowanego projektu, jakim jest budowa terminalu LNG w Świnoujściu, zarówno w zakresie procesu inwestycyjnego, jak i fazy rozruchu projektu i przekazania instalacji do użytkowania. Przed miesiącem Pepliński został p.o. prezesa, zastępując Rafała Wardzińskiego, który został wiceprezesem spółki.
Rada Nadzorcza Polskiego LNG podkreśliła w komunikacie, że w trakcie postępowania kwalifikacyjnego uznała, że Pepliński "w najwyższym stopniu" spełnił jej oczekiwania w kontekście wymagań stawianych kandydatom. Rada zaznaczyła, że jej opinia co do kandydata poparta jest wieloletnim jego doświadczeniem w zarządzaniu dużymi projektami inwestycyjnymi, m.in. w latach 2009-2013, jako Dyrektor Pionu Inwestycji w Zakładach Azotowych "Puławy" (obecnie Grupa Azoty Zakłady Azotowe "Puławy") zarządzał zespołem liczącym ponad 170 pracowników, a w sierpniu br. został powołany na funkcję prokurenta w tej spółce.
Rada Nadzorcza podkreśliła w komunikacie, że Pepliński nadzorował realizację ponad 150 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości przekraczającej 1,5 mld zł, a także remonty i modernizacje instalacji na łączną kwotę około 1 mld zł. Zaznaczono też, że pełnił funkcje w organach nadzorczych w spółkach wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Zakładów Azotowych Puławy SA, dzięki czemu posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie w zakresie zarządzania i ładu korporacyjnego, w tym wzajemnych relacji pomiędzy organami korporacyjnymi spółek handlowych.
Pepliński jest absolwentem Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Świętokrzyskiej. Ukończył także studia podyplomowe na Politechnice Świętokrzyskiej, Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu zarządzania i oceny projektów inwestycyjnych.
Właścicielem spółki Polskie LNG, która została powołana do budowy i eksploatacji terminalu skroplonego gazu ziemnego LNG w Świnoujściu, jest Gaz-System - Operator Gazociągów Przesyłowych, spółka w 100 proc. należąca do Skarbu Państwa.
Zgodnie z najnowszym harmonogramem, terminal ma być gotowy do końca 2014 r. Pierwotnie miało to być 30 czerwca 2014 r., ale od dłuższego czasu wiadomo było, że termin ten odsunie się w czasie m.in. z powodu ostrego kryzysu branży budowlanej i bankructw wykonawców inwestycji w 2012 r. We wrześniu MSP zatwierdziło aneks do kontraktu między Polskim LNG a budującym terminal konsorcjum Saipem-Techint-PBG. Aneks przewiduje wzrost wartości kontraktu o 67,5 mln euro. Oznacza to, że całkowite wynagrodzenia za budowę terminala, jakie otrzyma konsorcjum, wyniesie 2,4 mld zł. Całkowity koszt terminala ocenia się na ok. 3 mld zł.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.