REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
10 grudnia 2012 14:51 Polska Agencja Prasowa 3.6 tys. odsłon

Tauron: uwaga na naciągaczy!

Według przedstawicieli Taurona liczba oszukanych klientów rośnie z miesiąca na miesiąc
fot: ARC

Każdego miesiąca do Taurona zgłasza się blisko 2 tys. klientów, którzy zostali nakłonieni do podpisania niekorzystnych umów z nowym sprzedawcą energii. W poniedziałek, 10 grudnia, firma rozpoczęła kampanię, by pomóc oszukanym i ostrzec innych klientów przed naciągaczami.

Kampania "Bezpieczniki Taurona" będzie prowadzona pod hasłem "Stop naciągaczom - podpisuj tylko uczciwe umowy". Jej celem jest przekazanie klientom wiedzy na temat praw konsumenta na rynku energii. Od kilku lat jednym z takich praw jest możliwość zmiany sprzedawcy energii. Często jednak niezorientowani w przepisach klienci robią to nieświadomie, wprowadzeni w błąd przez nieuczciwych agentów.

Według przedstawicieli Taurona liczba oszukanych klientów rośnie z miesiąca na miesiąc. Nieuczciwi handlowcy składają klientom obietnice bez pokrycia i nie przekazują pełnych informacji na temat kosztów, które będą obciążały odbiorcę energii po podpisaniu umowy z nowym sprzedawcą.

- Staramy się pomóc oszukanym osobom. Chcemy, aby nasi klienci byli mądrzy przed szkodą, dlatego rozpoczynamy kampanię. Z przydatnymi informacjami i ostrzeżeniami chcemy dotrzeć przede wszystkim do osób starszych; to one najczęściej stają się ofiarami oszustów - powiedział w poniedziałek wiceprezes spółki Tauron Sprzedaż Grzegorz Lot.

Kampania grupy Tauron ma m.in. dostarczyć informacji, co powinien zrobić oszukany klient. Częścią akcji są też porady na temat zasad podpisywania umów. Powstał specjalny poradnik konsumenta, zawierający nie tylko niezbędne informacje, ale również wzory oświadczeń, które pomogą klientowi np. odstąpić od zawartej umowy. Poradnik dostępny jest na stronie internetowej www.tauron-pe.pl, w punktach obsługi firmy, a także w wybranych przychodniach, aptekach i biurach Rzeczników Praw Konsumenta.

Wśród najważniejszych zasad wskazanych w poradniku jest m.in. niewpuszczanie do domu obcych osób, dokładne czytanie umów przed ich podpisaniem oraz możliwość odstąpienia od umowy podpisanej w domu do 10 dni od jej zawarcia.

- Zanim podpiszemy umowę z nowym sprzedawcą, trzeba koniecznie sprawdzić, jaka to firma i jak można się z nią kontaktować - podkreślił Lot. Jak mówił, warto też pytać o wszystkie składniki opłat, a nie tylko o cenę energii. Niektóre firmy naliczają np. opłaty za wysłanie przypomnienia o niezapłaconym rachunku. Trzeba również sprawdzić, czy przedstawiona przez nowego sprzedawcę oferta odpowiada indywidualnym potrzebom. Należy wiedzieć, że dodatkowe usługi, np. ubezpieczenia, skutkują większymi rachunkami.

W ramach kampanii dostępne będą również naklejki ostrzegawcze na drzwi "Stop naciągaczom - podpisuję tylko uczciwe umowy". Akcję wspomogą spoty radiowe i telewizyjne oraz informacje w lokalnej prasie. Twarzą kampanii jest Dorota Kolak, aktorka znana z popularnych seriali m.in. "Barwy szczęścia" i "Przepis na życie".

W poniedziałek w Katowicach Tauron współorganizował konferencję naukową pod tytułem "Pozycja konsumenta na rynku energii elektrycznej". Wzięli w niej udział m.in. przedstawiciele Towarzystwa Obrotu Energia, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rzecznicy Praw Konsumentów. Uczestnicy spotkania przekonywali, że wolny rynek sprzedaży energii elektrycznej przyniósł klientom korzyści, ale też niesie ze sobą zagrożenia.

- Niektórzy sprzedawcy energii coraz częściej stosują nieuczciwe praktyki, które uderzają w konsumentów. Z tego powodu kampanię będziemy prowadzić tak długo, jak tylko będzie potrzeba - zapowiedział wiceprezes Lot. Tauron Sprzedaż jest największym sprzedawcą energii na południu Polski.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LJQPZ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicze związki zawodowe chcą rozmawiać z zarządem o wynagrodzeniach
29 stycznia 2025
12.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]