PKP Energetyka podpisała umowę na przeprowadzenie wybranych prac na linii nr 4, czyli Centralnej Magistrali Kolejowej. Modernizacja jest przygotowaniem do wprowadzenia na tej trasie prędkości rozkładowej - 200 km/h - poinformowała spółka portal górniczy nettg.pl.
Z początkiem sierpnia 2012 r. PKP Energetyka rozpocznie prace przy modernizacji linii kolejowej nr 4 - Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK). Spółka będzie odpowiadać za regulację sieci trakcyjnej po pracach nawierzchniowych przeprowadzonych przez firmę STRABAG Rail Polska Sp. z o.o. na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie o łącznej długości 231 km. Roboty będą wykonywane na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych i są elementem zwiększenia prędkości do 200 km/ h dla pociągów osobowych.
- Z przyjemnością podejmujemy się tego wyzwania, ponieważ posiadamy szeroką wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. Grupa specjalistów PKP Energetyka pracowała przy realizacjach projektów kolei dużych prędkości w innych krajach europejskich. Teraz nadszedł czas, aby pokazać nasze wysokie kwalifikacje poprzez udział w tak strategicznej inwestycji infrastrukturalnej- komentuje Tadeusz Skobel, prezes zarządu PKP Energetyka S.A.
Roboty modernizacyjne zaplanowano w dwóch etapach:
• pierwszy potrwa do 30 listopada 2012 r. (około 122 km toru),
• drugi - do 29 listopada 2013 r. (około 108 km toru).
Centralna Magistrala Kolejowa zbudowano w latach 1971-1977, jako szlak transportowy dla towarów, głównie węgla kamiennego. Ma długość 223,833 km i łączy łącząca Grodzisk Mazowiecki z Zawierciem. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Linia ta jest jedną z części międzynarodowego korytarza transportowego E 65. CMK w 2013 roku ma się stać pierwszą linią dla kolei dużych prędkości w Polsce.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.