Czternaście ofert wpłynęło w przetargu na wykonawcę brakującego dotąd fragmentu Drogowej Trasy Średnicowej w granicach Zabrza - poinformowała koordynująca proces powstawania trasy spółka DTŚ SA.
Trzypasmowa Drogowa Trasa Średnicowa to kluczowa arteria w aglomeracji katowickiej. Nosi oznaczenie drogi wojewódzkiej nr 902. W czerwcu ub. roku do istniejącego już wcześniej 15,5 km odcinka od węzła z trasą S86 w Katowicach do granicy Rudy Śląskiej i Zabrza dołączono zbudowany za 348 mln zł kolejny fragment do centrum Zabrza (5 km). Do zbudowania pozostaje jeszcze łącznie 15,8 km trasy - przez Zabrze i Gliwice.
W połowie stycznia ogłoszono przetarg na budowę dwóch odcinków trasy - Z3 i Z4 - od centrum Zabrza do granicy Gliwic, o łącznej długości 2950 m. W poniedziałek otwarto złożone w przetargu oferty.
Najtańszą z nich - na niespełna 184,2 mln zł - złożyło konsorcjum firm Eurovia Polska i Przedsiębiorstwa Remontów Ulic i Mostów z Gliwic. Kolejne oferty przedstawiło konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo, PRDiM Kędzierzyn-Koźle i Spec-Bruk Libiąż (186,8 mln zł) oraz spółka Budimex (187,1 mln zł). Najdroższa opiewa na 245,6 mln zł.
Przetarg dotyczy budowy fragmentu planowanej "średnicówki" od istniejącego węzła przy ul. De Gaulle'a w centrum Zabrza do granicy tego miasta z Gliwicami. W większości trasa pobiegnie przez teren leśny - w obrębie zabrzańskiego Parku Powstańców. Zgodnie z projektem, będzie to trzypasmowa bezkolizyjna trasa o prędkości dopuszczalnej 80 km/h w części położonej bliżej centrum Zabrza oraz 100 km/h na niespełna kilometrowym odcinku bliżej granicy Gliwic.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.