Wrzesień 2011 roku był piątym miesiącem z rzędu, w którym PKP CARGO przewiozło ponad 11 mln ton ładunków. Przewozy we wrześniu były niemal dokładnie takie jak przewidywał plan, mimo szczytowego nasilenia remontów i modernizacji linii kolejowych w tym okresie - informuje portal nettg.pl biuro prasowe przewoźnika. Praca przewozowa wyniosła 2,881 mld nt km, praktycznie tyle samo co rok wcześniej (2,884 mld nt km).
We wrześniu zdecydowanie najszybciej rosły przewozy takich grup towarowych jak: rudy i piryty (wzrost o 54,8 proc. w ujęciu rok do roku), piasek (50,9 proc.).
Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku przewozy spółki wyniosły 98,86 mln ton, czyli 13,2 proc. więcej niż rok wcześniej (87,30 mln ton) i o 13 proc. powyżej planu (87,50 mln ton).
Najszybciej rosnące z liczących się grup towarowych po dziewięciu miesiącach roku to: kamień, żwir i wapno (wzrost o 69,4 proc.), przewozy intermodalne (23 proc.) i cement (19,2 proc.). Największy udział w przewozach spółki nadal mają węgiel kamienny (40,3 proc.) i kruszywa (23,6 proc.).
1 października 2011 roku minęło dziesięć lat od momentu rozpoczęcia działalności przez PKP CARGO jako niezależnej spółki. Zdaniem Wojciecha Balczuna, prezesa zarządu spółki, firma wchodzi mocniejsza niż kiedykolwiek, z perspektywą osiągnięcia w tym roku najwyższego zysku w swojej historii.
- Dzisiaj możemy już powiedzieć, że rok 2011 PKP CARGO zakończy najlepszym wynikiem finansowym w swojej historii. Po ośmiu miesiącach roku Spółka notuje 176 mln zł zysku netto i 264 mln zł zysku na sprzedaży - informuje Balczun.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.