Flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła na koniec lutego 2024 r. 60 tys. 387 szt. - poinformowało w piątek, 15 marca, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).
Wyjaśniono, że park osobowych BEV (battery electric vehicle) składał się z 54 tys. 266 szt., co oznacza wzrost o 65 proc. r/r, flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 6 tys. 121 szt., czyli o 74 proc. r/r.
PSPA poinformowało też, że park osobowych, wodorowych liczył 201 szt.
Najpopularniejszymi, nowymi osobowymi modelami BEV w lutym 2024 r. były Tesla Model 3 (214 sprzedanych szt.), Tesla Model Y (212 szt.) oraz Volvo EX30 (135 szt.). Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w lutym 2024 r. wyniósł 3,0 proc.
W Polsce na koniec lutego 2024 r. funkcjonowało 6 tys. 213 ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 4 tys. 507 AC oraz 1 tys. 706 DC. W lutym uruchomiono 127 nowych punktów. Największym udziałem w sieci infrastruktury ładowania w Polsce dysponowały ładowarki o mocy do 22 kW (64 proc.), ale liczba szybkich stacji DC o mocy przekraczającej 50 kW bardzo dynamicznie rośnie. Pod koniec lutego 2024 r. kierowcy mogli w Polsce korzystać z 707 takich urządzeń.
Pod względem rozwoju infrastruktury dla pojazdów zeroemisyjnych, pierwsza jest Warszawa (595 punktów w lutym 2024 r.), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (277), Szczecin (222), Poznań (207) i Kraków (198).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Samochody elektryczne to porażka ,zasięg psucie się bateria ,niebezpieczeństwo samozapłonu którego nie da się ugasić , cena... Gdyby nie było dopłat nikt by tego nie kupił a kto kupił już myśli jak się tego pozbyć ... Kolejne wariactwo odklejonej UE..