Wprowadzenie płatności odroczonych może być istotnym krokiem w rozwoju Twojego biznesu. Jest to rozwiązanie, które może zwiększyć zaangażowanie klientów i potencjalnie wpłynąć na wzrost sprzedaży. Zastosowanie tej formy płatności nie wiąże się z dużym ryzykiem, a może przynieść znaczące korzyści zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów.
Kiedy jest dobry czas na wdrożenie płatności odroczonych?
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z odzieżą. Rok 2024 przynosi zmiany w trendach, które przekładają się na wzmożone zainteresowanie Twoimi ubraniami. Klienci chcą je kupić, ale w danej chwili nie mogą za nie zapłacić. Wiedzą, że po otrzymaniu wynagrodzenia będą mogli szybko uregulować należność. Umożliwiając im skorzystanie z płatności odroczonych, znacząco zwiększasz swoje szanse na sprzedaż.
Płatności odroczone służą obu stronom. Potwierdzają to badania. Z raportu Płatności odroczone 2023 PayPo, wynika, że wybiera je już 65% klientów, co sprawia, że są drugą (zaraz po BLIKu) najczęściej wybieraną metodą płatności online. Po wdrożeniu tej formy płatności, aż 34% sklepów ma większą liczbę klientów, a 50% zanotowało większą liczbę transakcji.
Czym są płatności odroczone?
Pomysł powstał jeszcze w 2016 roku, ale metoda zyskała na popularności dopiero w 2023 roku, gdy inflacja wpłynęła na możliwości finansowe kupujących. Obecnie tę formę płatności oferują głównie sklepy internetowe, choć coraz częściej pojawia się również w punktach stacjonarnych.
Płatności odroczone pozwalają klientom dokonywać zakupów teraz, a płacić za nie później. To proste: klient kupuje, a po pozytywnej weryfikacji wniosku o odroczenie zapłaty, jego płatność jest przesuwana, np. o 30 dni. Towar otrzymuje w standardowo przyjętych w e-sklepie terminach.
Wdrożenie odroczonych płatności powoduje, że klienci zyskują więcej czasu na uregulowanie płatności. Jednocześnie mogą zwiększyć liczbę transakcji i średnią wartość zamówień, co przekłada się na Twój zysk.
Kiedy pieniądze trafiają na konto sprzedawcy?
Klient ma 30 dni na uregulowanie należności, ale Ty otrzymujesz wpłatę zazwyczaj już następnego dnia. To podmiot finansujący bierze na siebie odpowiedzialność za ewentualną niewypłacalność klienta. Ty nie ponosisz ryzyka. Zyskujesz spokój i nowe możliwości biznesowe.
Dlaczego warto wprowadzić tę metodę płatności?
To z jednej strony wygoda dla klienta, a drugiej szansa dla sklepu na zwiększenie sprzedaży. Płatności odroczone mogą przyciągnąć klientów, którzy wolą elastyczne opcje płatności.
Oferowanie elastycznych płatności może dać sklepowi przewagę nad konkurencją. Klienci mogą decydować się na zakup dodatkowych produktów lub wybierać droższe warianty i rzadziej porzucać koszyki zakupowe. Rośnie również szansa na odzyskanie klientów, którzy wcześniej nie dokończyli zakupów.
Oferowanie odroczonych płatności może też pomóc wyrównać wahania sprzedaży spowodowane sezonowością, co ułatwia utrzymanie stabilności finansowej przez cały rok.
Rezygnacja z płatności odroczonych, to rezygnacja z klientów
Jeśli jeszcze nie masz ich w sklepie, musisz liczyć się z tym, że część potencjalnych klientów porzuci swoje koszyki zakupowe. Takie wnioski płyną z raportu PayPo – 69% badanych zdarzyło się zrezygnować (raz lub kilkakrotnie) z zakupu w sklepie, który nie oferował tej formy płatności. Dotyczy to szczególnie klientów w wieku od 18 do 24 lat, dla których płatności odroczone są niemal domyślną formą płatności – korzysta z nich aż 74% ankietowanych. Nie warto więc lekceważyć tej metody płatności, a jak najszybciej dodać ją do oferty sklepu internetowego.
Jak wdrożyć płatności odroczone w e-sklepie z Autopay?
Wdrożenie płatności odroczonych jest proste i intuicyjne. Autopay oferuje pełne wsparcie techniczne w zakresie dostosowania usługi do potrzeb Twojego sklepu, np. w modelu white label. Usługa jest realizowana we współpracy z doświadczonymi partnerami: PayPo i Faktoria, którzy zapewniają finansowanie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.