Pociągi hybrydowe, na zakup których PKP Intercity przed świętami ogłosiło przetarg, mają mieć możliwość przekształcenia z hybryd spalinowo-elektrycznych na wodorowo-elektryczne - poinformował rzecznik prasowy PKP Intercity Cezary Nowak.
- Założyliśmy, że chcemy mieć możliwość docelowo zmiany jednego z napędów, na przykład, spalinowego na wodorowy, ale w momencie gdy technologia wodorowa się upowszechni - powiedział Nowak.
PKP Intercity poinformowało w ubiegłym tygodniu o wszczęciu postępowania przetargowego dotyczącego zakupu 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych. Pojazdy, oprócz napędu elektrycznego, będą posiadały napęd spalinowy pozwalający na przejazd przez odcinki niezelektryfikowane.
Pierwsza jednostka zostanie przekazana przewoźnikowi po 24 miesiącach od podpisania umowy z producentem. Pociągi będą dostosowane do prędkości co najmniej 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h podczas jazdy z wykorzystaniem napędu spalinowego.
W nowych hybrydowych zespołach trakcyjnych znajdzie się miejsce dla co najmniej 184 osób, z czego 160 z nich będzie w klasie drugiej, a 20 w pierwszej. Dodatkowo pojazdy wyposażone zostaną w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów i w minimum osiem stojaków na rowery.
PKP Intercity to polski międzyregionalny przewoźnik kolejowy. Zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Przewoźnik oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.