W II kwartale 2023 r. przewieziono 54,8 mln ton ładunków i wykonano pracę przewozową na poziomie 14,8 mld tonokilometrów. Te wyniki są mniejsze odpowiednio o 5,8 mln ton i 1,3 mld tonokilometrów w porównaniu do I kwartału 2023 r. – alarmuje Rynek Kolejowy wskazując, że przyczyną jest przede wszystkim znaczny spadek w przewozach węgla kamiennego z 22,5 mln ton w I kwartale 2023 r. do 17,1 mln w II kwartale 2023 r (mniej o 23,9 proc.).
Pomimo spadku przewozów, w dalszym ciągu towary z grupy węgiel kamienny, brunatny, ropa naftowa i gaz ziemny z udziałem w rynku 31,7 proc. pod względem masy miały największy udział w przewozach kolejowych. W porównaniu do I kwartału 2023 r. udział tej grupy spadł o blisko 6 punktów procentowych – informuje Urząd Transportu Kolejowego.
Udział ładunków z drugiej największej grupy towarów: rudy metali i pozostałe produkty górnictwa i kopalnictwa, wyniósł odpowiednio 26,6 proc. wg przewiezionej masy (wzrost o 3,4 punktu procentowego w porównaniu do I kwartału 2023 r.) i 24,9 proc. wg wykonanej pracy przewozowej (wzrost o 3,2 punktu procentowego w porównaniu do I kwartału 2023 r.).
- W wartościach bezwzględnych w ramach przewozów ładunków z tej grupy w II kwartale 2023 r. przewieziono 14,6 mln ton i wykonano pracę przewozową na poziomie 3,7 mld tonokilometrów – podano.
Wzrosty przewozów zanotowano w podgrupie kruszywo, piasek, żwir, gliny, a także cement, wapno, gips.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.