REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
3 października 2022 12:40 Portal gospodarka i ludzie Opracowała: AMC

Gospodarka: Nowa linia spawania aluminium stworzy co najmniej 100 nowych miejsc pracy

Docelowo ta inwestycja umożliwi zakładowi Alstom we Wrocławiu pozyskanie nowych projektów i produkcję pudeł aluminiowych do pociągów regionalnych na rynki europejskie
fot: Alstom

Alstom, producent i eksporter polskiego przemysłu kolejowego, uruchomił w zakładzie produkcji taboru kolejowego we Wrocławiu linię spawania aluminium. Ta inwestycja jest zgodna ze strategią zrównoważonej mobilności oraz trendami w rozwoju branży kolejowej – zastępowanie cięższej i trudniejszej w obróbce stali, lżejszym i efektywniejszym pod wieloma względami aluminium, np. ze względu na wysoki stosunek wytrzymałości do wagi i odporność na korozję - czytamy w informacji prasowej.

Nowa linia spawania aluminium stworzy co najmniej 100 nowych miejsc pracy w zakładzie Alstom we Wrocławiu i wiąże się z inwestycjami o wartości prawie 10 mln euro, obejmującymi nowe urządzenia i maszyny, dostosowanie infrastruktury zakładu do nowej technologii oraz szkolenia pracowników.

Docelowo ta inwestycja umożliwi zakładowi Alstom we Wrocławiu pozyskanie nowych projektów i produkcję pudeł aluminiowych do pociągów regionalnych na rynki europejskie. Jednocześnie, rozwijane będą kompetencje pracowników zakładu z różnych działów.

We wdrażaniu nowej technologii w zakładzie Alstom we Wrocławiu, aktywnie uczestniczy chorzowski Alstom Konstal, który od wielu lat jest ekspertem w zakresie spawania aluminium i z powodzeniem produkuje kompletne pojazdy dla zagranicznych przewoźników: pociągi regionalne POP dla włoskiej Trenitalii, czy też pociągi ICNG dla Holandii.

- Alstom przoduje w technologii spawania aluminium w produkcji taboru kolejowego w Polsce i będzie nadal rozwijał i popularyzował tę efektywniejszą oraz bardziej ekologiczną od klasycznej stali technologię. Aluminium ma wiele zalet w stosunku do stali nierdzewnej w budowie pociągów. Gwarantuje niższą masa pociągów, co w efekcie przyczynia się do zużywania mniejszej ilości energii do zasilania pociągu i tym samym niższej emisji CO2. Jednocześnie zmniejszona waga wagonu oznacza, że prędkość pociągów może być wyższa nawet na istniejących torach kolejowych – mówi Sławomir Cyza, prezes i dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.

Przemysł kolejowy coraz częściej odchodzi od wykorzystywania stali i zastępuje ją aluminium jako podstawowym materiałem do budowy pociągów. Jest to konsekwencja przenoszenia innowacji z przemysłu lotniczego i kosmicznego, gdzie nacisk na opracowanie materiałów o niskiej wadze jest ogromny i adaptacji ich przez przemysł kolejowy. Aluminium posiada wysoką podatność na kształtowanie - można je łatwo obrabiać w dowolny kształt, a nadmiar materiału w pełni nadaje się do recyklingu. Dzięki temu skraca się cykl produkcyjny pociągów.

Wrocławski zakład posiada unikalne kompetencje technologiczne i jest wiodącym producentem lokomotyw oraz pojazdów pasażerskich, w tym także nadwozia do pociągów dużych prędkości. Powstają tam również ramy wózków dla różnych typów pojazdów szynowych. Łączna wartość realizowanych projektów wynosi blisko 700 mln euro, a w zakładzie pracuje ponad 1 000 osób. Nowa linia do spawania aluminium jeszcze bardziej poszerzy portfolio projektów realizowanych przez zakład.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • GVBYC
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
PGG chce zmniejszyć zatrudnienie. Będzie program dobrowolnych odejść?
21 czerwca 2024
35,319 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]