Blisko 3 tys. ton lotniczego frachtu przeładowano w pierwszym miesiącu br. na lotnisku Katowice. W całym ub. roku przewozy towarowe na lotnisku osiągnęły ponad 32 tys. ton; w tym roku jego władze spodziewają się przekroczenia 40 tys. ton.
Jak wynika z piątkowej informacji Piotra Adamczyka z biura prasowego Katowice Airport, w pyrzowickim terminalu towarowym obsłużono w styczniu br. 2 801 ton frachtu, czyli o 615 ton więcej (o 28,1 proc.) w porównaniu z tym samym okresem w ub. roku. W styczniu br. w Katowice Airport odnotowano 475 startów i lądowań frachtowców, o 210 więcej (o 79,2 proc), niż w styczniu 2021 r.
- Prognozujemy, że 2022 r. będzie nadal stał pod znakiem dynamicznego rozwoju cargo w Katowice Airport. W tym roku, po raz pierwszy w historii portu, przekroczymy 40 tys. ton obsłużonego frachtu - powiedział, cytowany przez Adamczyka, prezes zarządzającego lotniskiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego Artur Tomasik.
- Widzimy duży potencjał dla rozwoju tego segmentu przewozów lotniczych. Dlatego intensywnie pracujemy nad dostosowaniem infrastruktury pyrzowickiego lotniska do potrzeb rosnącego rynku - zaznaczył Tomasik.
W 2016 r. został uruchomiony w Katowicach terminal cargo o powierzchni 12 tys. mkw. Otwarto przed nim nową płytę postojową dla frachtowców. W 2017 r. rozpoczęła się jej dwuetapowa rozbudowa, którą zakończono pod koniec 2019 r. Obecnie na płycie postojowej przed terminalem towarowym znajduje się 10 stanowisk dla samolotów kodu C, czyli typu Boeing 737/Airbus A320. Płyta jest tak zaprojektowana, że w razie potrzeby można na niej obsługiwać także większe maszyny, jak np. Boeing 747-8F.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.