- Orlen podpisał listy intencyjne z 17 miastami ws. stacji tankowania wodorem - poinformował w środę dyrektor biura paliw alternatywnych PKN Orlen Grzegorz Jóźwiak. Prezes Orlenu Daniel Obajtek dodał, że miasta, które są partnerami koncernu uruchomiły już proces akwizycji autobusów.
Orlen poinformował w środę, że obszarze mobilności jego strategia zakłada wytwarzanie i dostarczanie wodoru dla sektora transportu, m.in. budowa Polsce, Czechach i na Słowacji ponad 100 stacji tankowania wodoru. Spółka planuje, że Polsce powstanie ich ok. 57, na Słowacji ok. 28, a w Czechach ok. 26.
Obecnie Orlen ma dwie stacje tankowania wodoru w Niemczech. W 2022 r. mają powstać kolejne cztery: trzy w Czechach i jedna w Polsce, w Krakowie. Z kolei w 2023 r. planowane jest uruchomienie stacji wodorowych w Poznaniu i Katowicach. Na każdej z nich pojawią się stanowiska tankowania dla aut osobowych i autobusów.
- Dostosowujemy tempo rozwoju rynku wodorowego do rozwoju miast. Miasta, które są naszymi partnerami uruchomiły już proces akwizycji autobusów wodorowych. Program jest zsynchronizowany z działaniami naszych partnerów - mówił podczas środowego spotkania prasowego, prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Dyrektor biura wdrażania paliw alternatywnych PKN Orlen Grzegorz Jóźwiak dodał, że koncern podpisał już listy intencyjne o współpracy z 17 miastami m.in. z Poznaniem, Metropolią Śląska, Krakowem, Płockiem, Piłą, Gorzowem, Wałbrzychem, Wrocławiem.
PKN Orlen produkuje 340 tys. ton wodoru. Chce do 2030 r. zwiększyć jego produkcję o 60 tys. ton, w tym 45 tys. ton zeroemisyjnego i 15 tys. z przetwarzania odpadów. Jak informuje Orlen, 19 tys. ton wodoru przeznaczone zostanie dla transportu.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.