46 innowacyjnych rozwiązań, przygotowanych przez startupy, przetestowano dotąd na infrastrukturze energetycznej Grupy Tauron. Część pomysłów została wdrożona m.in. w obszarach obsługi klienta i elektromobilności. W połowie grudnia Tauron przedstawi nową formułę współpracy ze startupami.
- Dotychczasowe efekty współpracy ze startupami i zdobyte doświadczenia powodują, że możemy zaproponować młodym firmom posiadającym interesujące dla nas rozwiązania znacznie większe możliwości wspólnego rozwijania ich projektów. Chodzi tu m.in. o wsparcie finansowe skierowane na rozwój konkretnej technologii - wyjaśnił w środę, 8 grudnia, wiceprezes Taurona ds. strategii i rozwoju Patryk Demski.
Szczegóły nowego podejścia Grupa zamierza przedstawić w przyszłą środę, 15 grudnia, na specjalnej konferencji online, do udziału w której zaproszono energetyczne startupy. Dzięki nowej formule programu Tauron Progres energetycy chcą nawiązać współpracę z twórcami projektów, które mogą znaleźć szerokie zastosowanie w sektorze.
Jak dowiedziała się PAP, w ramach nowego programu, współpracujący z Tauronem startup będzie mógł liczyć nawet na 200 tys. zł wsparcia na rozwój technologii.
- Przedstawiciele Taurona podkreślają, że programy akceleracyjne służą wygenerowaniu wartości biznesowej dla obu zaangażowanych stron. Dla grupy współpraca ze startupami to przede wszystkim możliwość rozwoju i poszerzenia oferty o innowacyjne, niedostępne szeroko na rynku produkty i usługi oraz budowanie przewagi rynkowej - wyjaśnił wiceprezes Demski, cytowany w środowym komunikacie Taurona.
Dla startupów współpraca z dużą grupą energetyczną oznacza m.in. możliwość weryfikacji założeń technicznych i przyjętego modelu biznesowego. Pilotaż daje obu stronom możliwość oszacowania poziomu ryzyka, nakładów inwestycyjnych czy kosztów związanych z ewentualnym wdrożeniem nowych rozwiązań na większą skalę.
Wśród dotychczas zgłaszanych projektów były m.in. rozwiązania z obszaru przemysłu 4.0, systemy i urządzenia IoT oraz smart city czy narzędzia wspierające digitalizację procesów obsługi klienta lub rozwój elektromobilności. Po okresie pilotażu wdrożono m.in. oprogramowanie do zarządzania stacjami ładowania samochodów elektrycznych oraz związaną z tym aplikację mobilną.
Pilotaże dostarczyły także rozwiązań z obszaru obsługi klienta - przykładem był rozwój chatbota, z powodzeniem wykorzystanego w ub.r. w pierwszych miesiącach pandemii SARS COV-2. Chatbot wspierał klientów podczas pierwszego kontaktu w sprawach dotyczących podpisywania i przepisywana umów oraz zakupu instalacji fotowoltaicznych; był też pomocny w odnalezieniu interesujących treści na portalu tauron.pl.
Natomiast pilotaż blockchain pokazał, jakie możliwości udoskonalenia procesu obsługi oferują innowacyjne technologie informatyczne. Trwały nośnik informacji pozwolił rozszerzyć na czas trwania pilotażu ofertę obsługową klientów online, co okazało się szczególnie istotne w okresie pandemii koronawirusa - podała Grupa Tauron.
Gwarantem bezpieczeństwa tego procesu jest innowacyjna technologia blockchain, dzięki której możliwe jest zdalne przekazywanie zabezpieczonych dokumentów oraz ich podpisywanie, bez konieczności przesyłania umów w formie papierowej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.