Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
30 października 2021 Polska Agencja Prasowa

Gospodarka: Sejm znowelizował ustawę o elektromobilności

Nowe budynki - zarówno te użyteczności publicznej, jak też mieszkalne - będą musiały być przygotowane na rozwój elektromobilności
fot: Krystian Krawczyk

To nie jest ostatnia nowelizacja przepisów o elektromobilności - ocenia Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, odnosząc się do przyjętej w piątek przez Sejm noweli ustawy. Wyjaśnił, że brakuje np. przepisów przyspieszających proces przyłączania ogólnodostępnych ładowarek do aut.

Sejm znowelizował w piątek ustawę o elektromobilności. Nowela m.in. precyzuje zasady tworzenia stref czystego transportu. Przewiduje też, że z prawem jazdy kat. B będzie można prowadzić elektryczne samochody o masie do 4250 kg.

- Najważniejsze obecnie zadanie to doprowadzenie procesu nowelizacji ustawy do końca i jak najszybsze wejście jej w życie. Nie możemy już dłużej czekać - powiedział PAP Maciej Mazur z PSPA. Dodał, że już w 2018 roku, czyli zaraz po wejściu ustawy w życie wiadomo było, że nowelizacja jest konieczna.

Jak podkreślił, nowelizacja wprowadzi zupełnie nową perspektywę rozwoju infrastruktury prywatnej, w związku z implementacją dyrektywy nr 844. Nowe budynki - zarówno te użyteczności publicznej, jak też mieszkalne - będą musiały być przygotowane na rozwój elektromobilności. W budynkach już istniejących, po wejściu w życie nowych przepisów, powinno być łatwiej zainstalować ładowarkę - wyjaśnił.

Dodał, że zmiany zostaną wprowadzone także w obszarze infrastruktury ogólnodostępnej. Tyle że nie są one wystarczające, bo brakuje choćby przepisów dotyczących przyspieszenia procesu przyłączeniowego ładowarek.

- To oznacza, że z całą pewnością, ta nowelizacja ustawy o elektromobilności, nie będzie ostatnią - ocenił.

Jak zaznaczył, sukcesem jest, iż po wielomiesięcznych burzliwych dyskusjach zmieniono przepisy dot. Stref Czystego Transportu.

- Jest zatem szansa, że zafunkcjonują one faktycznie, a nie będą tylko zapisem na papierze - powiedział.

Według Mazura, jedną z ważniejszych zmian, która faktycznie przyśpieszy rozwój zeroemisyjnej logistyki, to zapis zwiększający dopuszczalną masę całkowitą pojazdów dostawczych napędzanych paliwami alternatywnymi z 3,5 do 4,25 ton, dla posiadaczy prawa jazdy kat. B. O tę zmianę długo walczyliśmy.

- Kolejną, jest wprowadzenie możliwości udzielania wsparcia finansowego w przypadku, gdy przedsiębiorca nie kupuje pojazdu, a korzysta z leasingu. Trzeba pamiętać, że jest to najpopularniejsza forma nabywania nowych pojazdów w Polsce - dodał ekspert.

Przypomniał, że nowelizacja wprowadza też definicję roweru wspomaganego elektrycznie, co umożliwi rozwój i wsparcie dla bardziej zróżnicowanych pojazdów elektrycznych zwłaszcza w miastach.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ZXDGP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Co dalej ze złożem Piast?
12 sierpnia 2022
12007 odsłon
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu