REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
14 września 2021 17:27 Polska Agencja Prasowa

Zyska: Uważam, że wodór to przyszłość transportu ciężkiego

- Wykorzystanie ogniw paliwowych zasilanych wodorem w transporcie ciężkim, towarowym, kołowym, morskim, a nawet lotniczym jest możliwe i w perspektywie najbliższej dekady ta transformacja się dokona - wskazywał Zyska
fot: Ministerstwo Klimatu i Środowiska

- Czekamy na wdrożenie wodoru do masowej produkcji, do masowego zastosowania, co też pozwoli na obniżenie kosztów - powiedział we wtorek, 14 września, wiceminister klimatu i środowiska Ireneusz Zyska. Zaznaczył, że jego zdaniem wodór to przyszłość transportu ciężkiego.

- Musimy pamiętać o konkurencyjności i efektywności transportu (morskiego). Ropa naftowa ma większą wydajność, większą moc energetyczną. Jeśli chcielibyśmy zastosować inne nośniki, inne paliwa, z pewnością wymaga to innych rozwiązań - mówił we wtorek sekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska Ireneusz Zyska.

Wiceminister podczas debaty plenarnej pod hasłem Zielony ład - gospodarka morska na rzecz klimatu na 8. Międzynarodowym Kongresie Morskim w Szczecinie był pytany o to, czy ministerstwo wyobraża sobie w transporcie morskim zmianę podobną do tej, która odbywa się w transporcie lądowym - z wykorzystaniem napędów wodorowych.

Zyska zaznaczył, że w tym zakresie należy uwzględnić też flotę światową. - Pamiętajmy, że dzisiaj bandery, które skupiają największą liczbę statków, to nie są bandery europejskie (...) i musimy zachować równowagę i konkurencyjność na całym świecie - wskazywał.

- Co z tego, że ograniczymy emisyjność w Europie, skoro większość statków, które funkcjonują na akwenach morskich na świecie, to nie są statki pod banderami europejskimi? - pytał.

Zaznaczył jednak, że w tym zakresie jest kilka pomysłów, które są ubierane w formę aktów legislacyjnych. Wskazał, że jest to przede wszystkim wykorzystanie błękitnego paliwa - LNG, które w pierwszej kolejności będzie miało zastosowanie w transporcie morskim, a docelowo również wykorzystanie wodoru.

- Eksperci uważają, że wykorzystanie ogniw paliwowych zasilanych wodorem w transporcie ciężkim, towarowym, kołowym, ale także morskim, a nawet lotniczym jest możliwe i w perspektywie najbliższej dekady ta transformacja się dokona - wskazywał Zyska.

Jak mówił, ważne jest, by Polska i kraje unijne wykorzystały szansę i stały się liderami tego obszaru, aby zapewnić wysoki standard obsługi w portach polskich, bałtyckich, europejskich i aby do tych portów mogły wpływać statki z paliwem przyszłości.

Zaznaczył, że napęd wodorowy jest bezpieczny. - Czekamy na wdrożenie, na komercjalizację, do masowej produkcji, do masowego zastosowania, co też pozwoli na obniżenie kosztów produkcji samego wodoru i tych technologii - przekonywał Zyska.

- Uważam, że (wodór) to przyszłość transportu ciężkiego, a jak będzie - już w perspektywie kilku lat sami będziemy mogli ocenić - podkreślił wiceminister.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • YCQRG
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicze związki zawodowe chcą rozmawiać z zarządem o wynagrodzeniach
29 stycznia 2025
19 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]