O 57,5 proc. wzrosły między styczniem a kwietniem br. przeładunki paliw płynnych w Porcie Gdynia w porównaniu do tego samego okresu ub. roku - poinformował w środę Marcin Wojciechowski z pionu dyrektora naczelnego Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
- O 181 proc. wzrosły zaś w kwietniu 2021 r. (200 755,24 ton) przeładunki na terminalu paliwowym w porównaniu do wyniku z kwietnia 2020 r. (71 434,52 ton) - podał Wojciechowski.
W połowie maja baza paliw PERN w Dębogórzu przy Porcie Gdynia przeładowała już ponad 1 mln ton paliw; w ostatnich latach taki wynik był osiągany dopiero w połowie lipca.
Baza PERN, korzystająca z terminala paliwowego SPPP (Stanowisko Przeładunków Paliw Płynnych) na falochronie Portu Gdynia, jest jednym z filarów zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. To jedyny w kraju terminal przeładunkowy, który umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata.
- Wzrost zainteresowania importem paliw drogą morską wzmocnił naszą współpracę z PERN. Wspólnie dążymy do umocnienia Portu Gdynia jako niezależnego, morskiego hubu paliwowego - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Jacek Sadaj.
PERN jest w trakcie rozbudowy Bazy Paliw w Dębogórzu, połączonej bezpośrednim rurociągiem z terminalem paliwowym w Porcie Gdynia. Dzięki tej inwestycji obiekt powiększy się o dwa nowe zbiorniki, każdy o pojemności 32 tys. ton. W planach na kolejne lata jest rozbudowa Bazy Paliw w Dębogórzu o następne trzy zbiorniki. Niedługo ruszy budowa kolejnego zbiornika, którego oddanie do użytku zaplanowano na przyszły rok.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.