Orlen to najbardziej rozpoznawalna marka stacji paliw - podał PKN Orlen, powołując się na Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. Według koncernu, rozpoznawalność marki Orlen wpływa na wyniki finansowe jego segmentu detalicznego, które w pierwszym półroczu wyniosły 1,4 mld zł.
"Orlen to najbardziej rozpoznawalna marka stacji paliw, którą Polacy darzą także największym zaufaniem i sympatią - wynika z najnowszego badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. To przekłada się na wyniki finansowe segmentu detalicznego PKN Orlen, które tylko w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosły 1,4 mld zł" - przekazał we wtorek koncern.
Jak podał PKN Orlen, według badania IBRiS, 92 proc. ankietowanych i aż 96 proc. aktywnych kierowców i tyle samo spośród tych, którzy tankują przynajmniej raz w tygodniu, zna Orlen i utożsamia go z polską marką. Koncern zwrócił uwagę, że należące do niego stacje są także najbardziej lubianymi przez Polaków i wskazywanymi jako te, które chcieliby mieć w najbliższej okolicy - tak zadeklarowała blisko połowa badanych, przy czym w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem, Orlen poprawił swój wynik.
- Segment detaliczny to jeden z filarów naszej działalności, który nawet w trudnym czasie pandemii przynosił zyski i korzystnie wpływał na pozycję finansową spółki. Dynamicznie go rozwijamy i to przynosi zakładane efekty. Inwestujemy w naszą sieć, budując nowe obiekty i unowocześniając te, które już istnieją. Nieustannie podnosimy ich standard i rozszerzamy ofertę, dbając, by stacje spełniały oczekiwania klientów. Robimy to skutecznie, co potwierdzają wyniki badania IBRiS, w których po raz kolejny jesteśmy zdecydowanym liderem - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany we wtorkowym komunikacie spółki.
Jak poinformował koncern, stacjom Orlen ufa ponad 60 proc. badanych, a jeszcze wyższy - o 3 proc. wynik PKN Orlen uzyskał wśród aktywnych kierowców. "Wpływ na to ma z pewnością najwyższa jakość paliwa, na którą wskazało aż 80 proc. osób i wysoka jakość obsługi, którą doceniło niemal 90 proc. badanych" - oceniła spółka.
Zwrócono jednocześnie uwagę, że "stacje Orlen cieszą się także największą sympatią - lubi je ponad 60 proc. Polaków". "To wynik wyższy niż dwóch kolejnych marek łącznie" - zaznaczył koncern.
Według PKN Orlen, "badanie IBRiS potwierdziło, że Polacy coraz częściej korzystają ze stacji nie tylko jako miejsca do tankowania paliwa". "Obecnie pełnią one również rolę kawiarni i restauracji, czy sklepów spożywczych" - zauważyła spółka.
Jak podano, "PKN Orlen pozostał liderem wśród koncernów nie tylko pod względem jakości paliwa i obsługi, lecz także oferty produktowej". "Za najlepszą uznało ją 53 proc. ankietowanych, którzy docenili szeroki wybór asortymentu" - wskazano w komunikacie.
Odnosząc się do szczegółowych wyników badań IBRiS, PKN Orlen podał, że przeszło 70 proc. badanych podkreślało, iż Orlen "to sieć innowacyjna, która rozwija się najszybciej i najbardziej dynamicznie".
"Przykładem są wdrożone ostatnio nowoczesne rozwiązania, podwyższające standardy obsługi. Na wybranych stacjach Orlen, znajdujących się na trasach popularnych wakacyjnych kierunków, wsparciem dla kierowców są Mobilni Kasjerzy, z których jeden usprawnia tankowanie wyłącznie przy dystrybutorach oznaczonych jako +Szybki Pas+. Umożliwiają one zapłatę tylko za paliwo, a tym samym szybkie zwolnienie dystrybutora kolejnemu kierowcy" - oznajmił koncern.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.