REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
21 czerwca 2019 14:12 Polska Agencja Prasowa 1.5 tys. odsłon

Nowe drogi rowerowe połączą Pogoń i Sraty Sosnowiec z centrum miasta

Budowa nowych ścieżek w Sosnowcu ma zakończyć się w październiku 2019 roku
fot: Krystian Krawczyk

Kosztem ponad 5,1 mln zł do końca października br. w Sosnowcu powstanie prawie 2,5 km nowych dróg rowerowych, które połączą centrum miasta z dzielnicami Pogoń i Stary Sosnowiec. W piątek Urząd Miasta poinformował o wyłonieniu firm, które zrealizują inwestycję.

- Wybudowanie blisko 2,5 km nowej drogi rowerowej oraz chodników pozwoli nam już całkowicie spiąć system dróg rowerowych na Pogoni i w Starym Sosnowcu, co umożliwi bezpieczne dojechanie dwuśladem do centrum miasta. Skorzystają też piesi, bo budowie dróg rowerowych towarzyszy przebudowa chodników - poinformował prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.

Chodzi o budowę dróg rowerowych i przebudowę chodników wzdłuż ulic Orlej, "Grota" Roweckiego oraz Mireckiego. Miejscy urzędnicy przekonują, że inwestycja oznacza prawdziwą rewolucję dla rowerzystów i pieszych, ponieważ da możliwość sprawnego przemieszczenia się na rowerze między obiema dzielnicami a centrum Sosnowca.

Zadanie podzielono na trzy części - wszystkie powinny być zrealizowane do końca października tego roku.

Pierwsza inwestycja dotyczy połączenia drogi rowerowej z istniejącą już trasą biegnącą wzdłuż ulicy Będzińskiej. Droga zapewni możliwość bezpiecznego dojazdu do ulicy Żeromskiego i dalej w kierunku Parku Sieleckiego oraz połączy Pogoń z centrum Sosnowca. W ramach inwestycji wyłączone z użytkowania zostanie nieczynne przejście podziemne pod ulica Orlą w okolicy Parku Dietla.

Druga część dotyczy budowy drogi rowerowej oraz chodnika od ulicy Orlej do okolic skrzyżowania z Aleją Mireckiego. W tym miejscu droga rowerowa połączy się z budowanym fragmentem ścieżki biegnącej wzdłuż dalszej części ulicy "Grota" Roweckiego, aż do wiaduktu nad trasą ekspresową S86.

Powstanie również kilometrowy odcinek wzdłuż al. Mireckiego. Droga połączy się z ulicą Piłsudskiego, wzdłuż której wybudowany zostanie ostatni brakujący odcinek trasy, pozwalający na dojechanie rowerem do ścisłego centrum miasta, czyli ul. 3 Maja.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • Lucyna 7 lipca 2024 23:19:44
    Profile Avatar

    Właśnie szukam informacji gdzie można zgłosić źle zaprojektowaną ścieżkę rowerową. Ta na ul. Mireckiego to tragedia - jedną ulica a można mieć 4 wypadki (na 4 odcinkach) na rowerze z udziałem aut. W jednym miejscu to nawet nie dziwię się kierowcom bo żeby cokolwiek zobaczyć muszą wjechać całym pojazdem na ścieżkę rowerową. Czemu ścieżki rowerowe nie są robione wzdłuż ulicy na jej części? A jeśli się nie da to nie wiem czy nie lepiej w ogóle jej nie robić i dać rowerzystom jechać ulicami - przynajmniej kierowcy aut będą na nich zwracały uwagę

  • RJLPK
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]