REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
23 października 2015 05:58 Polska Agencja Prasowa 1.1 tys. odsłon

Transport: zainwestują 50 mln zł w innowacje na kolei

Porozumienie zakłada dofinansowanie projektów B+R, które pozwolą rozwiązać m.in. problemy związane z powstawaniem hałasu przy przewozach kolejowych, lepszym dostosowaniem do potrzeb podróżnych infrastruktury przystanków i stacji m.in. wzmocnieniem nawierzchni peronów oraz zabezpieczeniem elementów wyposażenia
fot: Maciej Dorosiński

Systemy informatyczne ułatwiające zarządzanie rozjazdami kolejowymi, ograniczenie wpływu kolei na środowisko czy wdrożenie rozwiązań podnoszących trwałość infrastruktury kolejowej - to projekty badawcze, które PKP PLK chce realizować we współpracy z NCBR.

Umowa o współpracy między Narodowym Centrum Badań i Rozwoju(NCBR) oraz PKP PLK została podpisana w czwartek (22 października) w Warszawie. Obie instytucje zadeklarowały przeznaczenie łącznie 50 mln zł na programy badawcze.

- Chcemy skorzystać z polskiej myśli technicznej i doświadczenia polskich inżynierów i ośrodków naukowych, które mają bardzo dużo ciekawych pomysłów. To jest szansa, żeby polscy inżynierowie mogli wcielić w życie swoje pomysły i wizje tak, żeby kolej była jeszcze sprawniejsza - powiedział prezes PKP PLK Andrzej Filip Wojciechowski.

Porozumienie zakłada dofinansowanie projektów B+R, które pozwolą rozwiązać m.in. problemy związane z powstawaniem hałasu przy przewozach kolejowych, lepszym dostosowaniem do potrzeb podróżnych infrastruktury przystanków i stacji m.in. wzmocnieniem nawierzchni peronów oraz zabezpieczeniem elementów wyposażenia. PKP PLK chce także pozyskać rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo w prowadzeniu ruchu pociągów i zoptymalizować proces utrzymania oraz modernizacji infrastruktury kolejowej. Zarządcy infrastruktury zależy także na rozwiązaniach informatycznych, które pozwolą na zarządzanie i kontrolę rozjazdów kolejowych, których jest ponad 40 tys.

Pierwsze konkursy na projekty mają być ogłoszone w przyszłym roku. Wdrożenie opracowanych rozwiązań - jak zapowiadają NCBR i PKP PLK - ruszy w 2017 r.

- Podpisane porozumienie pozwala na realizację projektów badawczo-rozwojowym dotyczących infrastruktury kolejowej, dzięki czemu kolej będzie jeszcze bardziej przyjazna pasażerom i otoczeniu. Efektem tych prac powinny być m.in. implementacje najnowszych technologii w codzienną eksploatację sieci kolejowej, zmniejszenie jej ingerencji w środowisko naturalne i dalsza poprawę konkurencyjności - powiedział członek zarządu PKP PLK ds. realizacji inwestycji Marcin Mochocki.

Współpraca między NCBR i PKP PLK opierać się będzie na modelu otwartej innowacji, co oznacza, że w konkursach mogą brać udział jednostki naukowe, uczelnie oraz firm z branży kolejowej.

- Stworzenie nowoczesnego systemu transportu na obszarze Polski jest możliwe wyłącznie przy wykorzystywaniu najnowszych rozwiązań i technologii. Pomogą w tym prace badawczo-rozwojowe realizowane przez polskich naukowców i przedsiębiorców - powiedział dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski.

To kolejne porozumienie, jakie NCBR podpisał ze spółką kolejową. W sierpniu br. NCBR i PKP Cargo rozpoczęły współpracę i zadeklarowały zainwestowanie 30 mln zł w programy badawcze dotyczące stworzenia innowacyjnych systemów informatycznych, procesów logistycznych związanych m.in. z zarządzaniem taborem oraz poprawą bezpieczeństwa.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii 0
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • JOCUZ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Spore pieniądze za odejście z kopalni
17 lutego 2025
20.7 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]