Konsorcjum firm: HSW, PIT-Radwar (obie z Grupy PGZ) oraz prywatna spółka SKB Drive Tech chcą kupić producenta autobusów firmę Autosan. O złożeniu przez konsorcjum oferty poinformował we wtorek (20 października) na konferencji w Sanoku (Podkarpackie) wiceminister skarbu państwa Zdzisław Gawlik.
Autosan jest w upadłości od początku października 2013 r.
Gawlik dodał, że oferta zakłada również przejęcie pracowników na dotychczasowych zasadach. O konsorcjum powiedział, że to "mariaż kapitału skarbowego i prywatnego".
- Podmioty te mają pomysł na przedsiębiorstwo, mają pomysł na funkcjonowanie Autosanu. Liderem konsorcjum jest HSW - mamy do czynienia tutaj z pewną prawidłowością. Dwa i pół roku temu HSW kupiła upadłe zakłady Jelcza, które miały podobną historię, jak Autosan. Dzisiaj w Jelczu pracuje dwa razy więcej osób niż w momencie przejęcia przez HSW. Produkowany jest sprzęt na rzecz polskiej armii, m.in. ciężarówki - zaznaczył.
Wiceminister podkreślił, że konsorcjum chce utrzymać w Autosanie dotychczasową produkcję autobusów. Spółka ma również nadal produkować na rynek kolejowy.
- Chcemy również, żeby Autosan wypełnił polską przestrzeń i potrzeby polskich sił zbrojnych, po to (w konsorcjum) jest PIT-Radwar i HSW. Liczymy, że ten konglomerat różnych pieniędzy i różnych pomysłów na działanie Autosanu, zapewni lepszą przyszłość firmie i że Autosan będzie wracał do lat minionych i będzie odzyskiwał swoją świetność - powiedział Gawlik.
Dodał, że oferta ma charakter biznesowy i "pieniądze włożone w Sanok" muszą procentować.
- Jestem przekonany, że tak będzie.
Gawlik zapowiedział, że złożona oferta zawiera również gotowe zamówienia na produkcję autobusów dla komunikacji miejskiej w I kwartale 2016 r. Pieniądze potrzebne na realizację zamówienia miałaby zapewnić Agencja Rozwoju Przemysłu. Dopytywany o szczegóły tego zamówienia odpowiedział, że chodzi o "wyposażenie w autobusy komunikacji miejskiej jednego z miast".
- Więcej szczegółów nie mogę podać - dodał.
Zdaniem Gawlika każdy z podmiotów konsorcjum jest przekonany o tym, że Autosan to dobre miejsce do zrobienia biznesu.
PIT-Radwar to warszawska firma, która należy do Polskiej Grupy Zbrojeniowej, działa w sektorze radiolokacji. Wiceminister zaznaczył, że jest zainteresowana ulokowaniem produkcji w Autosanie "pewnych produktów".
- Spółka oczekuje, że uzupełni to gamę produkcji, jaka jest realizowana w PIT-Radwarze i w konsekwencji wpłynie to na końcową wartość obu podmiotów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.