REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
7 kwietnia 2015 11:56 Polska Agencja Prasowa 1.7 tys. odsłon

Kolej: wyremontują linię Katowice-Chorzów Batory

Remont odcinka między Katowicami a Chorzowem Batorym prowadzić będzie spółka ZUE
fot: Andrzej Bęben/ARC

Od 8 kwietnia ruszyć ma rewitalizacja odcinka linii kolejowej nr 137 z Katowic do Chorzowa Batorego. To brakująca dotąd część remontowanego od dwóch lat, kluczowego w woj. śląskim połączenia Gliwice-Katowice. Roboty mają potrwać do końca listopada br.

Kolejny etap prac oznacza, że na głównej aglomeracyjnej linii kolejowej nadal będzie można spodziewać się ograniczeń i utrudnień. Remontując kolejne fragmenty linii kolejarze często muszą zmieniać organizację ruchu. Przekłada się to na dokuczliwe dla pasażerów korekty rozkładu jazdy; często powoduje też opóźnienia.

Jak przekazał PAP Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, pierwsze zmiany w obowiązującym na tym odcinku rozkładzie - na razie przewidziane do 13 czerwca - zostaną wprowadzone od środy. Spółka zdołała tak zorganizować prace, by pomieścić niemal wszystkie dotychczasowe połączenia.

Na razie tylko pociągi odjeżdżające z Katowic do Gliwic o godz. 8.53 i 23.07 oraz pociąg z Gliwic dojeżdżający do Chorzowa Batorego o godz. 23.01 zostaną na remontowanym odcinku zastąpione autobusami. Prócz tego siedem pociągów relacji Katowice-Lubliniec-Katowice będzie zaczynało i kończyło bieg na stacji Chorzów Batory przy skomunikowaniu z umożliwiającymi dojazd z i do Katowic pociągami relacji Zawiercie-Gliwice-Zawiercie. Szczegółowe informacje mają być podawane na stacjach i przystankach oraz przez kierowników pociągów.

Remont odcinka między Katowicami a Chorzowem Batorym prowadzić będzie spółka ZUE. W ogłoszonym w listopadzie ub. roku przetargu wystartowało 21 wykonawców. Oferta ZUE opiewała na 52,3 mln zł brutto. Umowę podpisano 27 marca br.

Przewidziane nią prace obejmą wymianę torów i sieci trakcyjnej na długości ok. 10,5 km, wymianę łącznie siedmiu rozjazdów, wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę urządzeń oświetleniowych i konserwację oraz naprawy 18 obiektów inżynieryjnych. Całkowicie przebudowany zostanie też zniszczony dziś przystanek osobowy Katowice Załęże.

PKP PLK planują zakończenie całej inwestycji na odcinku Katowice-Gliwice przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 2015/2016. Prace trwają już dwa lata. Ich efektem ma być skrócenie czasu przejazdu między Katowicami i Gliwicami do 26 minut dla pociągów pośpiesznych i 30 minut dla pociągów osobowych, a także poprawa bezpieczeństwa i komfortu.

Remonty, nazywane przez kolejarzy rewitalizacjami, ruszyły tam w kwietniu 2013 r. Najpierw, do wiosny ub. roku, wyremontowano łącznie ok. 10 km torów na odcinku Chorzów Batory-Ruda Chebzie oraz ok. 18 km torów na odcinku Zabrze-Gliwice. Przebudowano też peron stacji Zabrze. Razem ta część prac kosztowała ok. 45 mln zł.

W ramach tego samego kontraktu PLK wyremontowały jeden tor odcinka Mysłowice-Sosnowiec Jęzor na szlaku wiodącym z Katowic w stronę Krakowa.

W ub. roku za ok. 40 mln zł przeprowadzono pozostałe prace na odcinku Ruda Chebzie-Zabrze (obejmujące łącznie ok. 14 km torów) oraz kompleksowo przebudowano perony i przejścia podziemne stacji Ruda Chebzie i przystanku Ruda Śląska.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • UOLIZ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
25.9 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]