PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
29 stycznia 2015 11:42 Polska Agencja Prasowa 2,036 odsłon

Łódź: KE zatwierdziła dofinansowanie ważnej inwestycji

Nowy dworzec Łódź Fabryczna i węzeł multimodalny mają być jednym z najważniejszych elementów Nowego Centrum Łodzi - jednego z największych programów urbanistycznych w historii miasta
fot: Materiały prasowe

Komisja Europejska zatwierdziła 85,8 mln euro dofinansowania na budowę węzła multimodalnego przy dworcu Łódź Fabryczna w Łodzi. Koszt całej inwestycji to prawie 111 mln euro. Jej zakończenie planowane jest pod koniec tego roku.

Rzecznik prasowy prezydenta Łodzi Marcin Masłowski w rozmowie z PAP przypomniał, że już kilkanaście miesięcy temu UE przyznała dofinansowanie na tę inwestycję. Władze miasta zwróciły wówczas uwagę, że to pierwszy miejski projekt transportowy, który uzyskał dofinansowanie z Funduszu Spójności; dotąd takie inwestycje były finansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Jak powiedział w czwartek (29 stycznia) rzecznik, do kasy miasta wpłynęły już pierwsze pieniądze z tej puli, tj. ponad 100 mln zł. Według niego środowa decyzja KE potwierdza tylko, że budowa węzła multimodalnego jest dobrze realizowana.

Według Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi budowany węzeł multimodalny przy nowym dworcu Łódź Fabryczna jest prawdopodobnie pierwszym tak dużym węzłem drogowo-komunikacyjnym i przesiadkowym w Polsce. Ma być głównym punktem komunikacyjnym w tej części Łodzi. Ma połączyć kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.

Osiem metrów poniżej poziomu terenu znajdować się będzie wielostanowiskowy przystanek autobusowy dla autobusów dalekobieżnych i sieć podziemnych ulic mająca skomunikować dworzec z otoczeniem. Po północnej stronie stacji wybudowane zostaną podziemne parkingi dla samochodów oraz parking dla rowerów.

Projekt zakłada przebudowę systemu dróg wokół nowego dworca Łódź Fabryczna. Jego głównymi elementami będą nowe ulice Nowowęglowa i Nowotargowa, a także ulice Składowa i Kilińskiego. Powstaną również nowe przystanki i trasy tramwajowe.

Dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi znajdzie się też osiem metrów pod ziemią. Na drugim poziomie, 16,5 m pod ziemią, będzie stacja kolejowa.

Nowy dworzec Łódź Fabryczna i węzeł multimodalny mają być jednym z najważniejszych elementów Nowego Centrum Łodzi - jednego z największych programów urbanistycznych w historii miasta. Zaniedbany obszar w centrum o powierzchni 100 ha w ciągu najbliższych lat ma stać się atrakcyjną przestrzenią publiczną. Budowa dworca ma kosztować 1,75 mld zł brutto, cała miejska część inwestycji pochłonie 460 mln zł.

Jedną z pierwszych ulic w centrum miasta przebudowywanych w ramach projektu Nowe Centrum Łodzi jest ul. Narutowicza. Jej modernizacja obejmowała przebudowę konstrukcji drogi, położenie nowej nawierzchni, remont chodników, zatok autobusowych. Została przebudowana infrastruktura podziemna i położono nowe torowisko tramwajowe, zawieszono nową sieć trakcyjną. Zmieniła się też geometria torowiska na skrzyżowaniu z ul. POW. Dzięki temu tramwaje będą docierały na nową ulicę Nowoskładową. Powstanie przy niej centrum przesiadkowe, które znajdować się będzie na przeciwko głównego wejścia do dworca kolejowego Łódź Fabryczna.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • IBJRR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,336 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]