REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
5 stycznia 2015 08:01 Polska Agencja Prasowa 1.6 tys. odsłon

Śląskie: przebudują perony w Gliwicach

Przebudowa peronów i torów w ramach dużej inwestycji na dworcu kolejowym w Gliwicach oraz dokończenie remontu linii Gliwice-Katowice - to niektóre plany spółki PKP PLK na 2015 r. w woj. śląskim. Oprócz tego w jej zamierzeniach są jeszcze remonty m.in. ponad 50 km torów.

Jak poinformował PAP Jacek Karniewski z zespołu prasowego zarządcy kolejowej infrastruktury - PKP Polskich Linii Kolejowych - jednym z największych przedsięwzięć kolejowych w regionie będzie unijny projekt przebudowy kompleksu dworcowego w Gliwicach.

To wspólne przedsięwzięcie spółki PKP SA, do której należy pochodzący z lat 1924-25 gmach dworca, a także PKP PLK - jako właściciela infrastruktury torów i peronów.

W samym dworcu - prócz odnowienia wnętrz i elewacji oraz zamontowania współczesnych udogodnień - połączone zostaną odrębne dotąd hole główny i autobusowy. Perony otrzymają nową nawierzchnię i dachy z przeszkleniami. Wymienione zostaną też tory w obrębie gliwickiej stacji.

Ze względów proceduralnych do końca 2015 r. zakończyć się ma przebudowa samego dworca oraz trzech peronów i związanej z nimi infrastruktury. Objęte tym samym przetargiem prace przy czwartym peronie mają zostać sfinalizowane w 2016 r.

Od 2013 r. PLK stopniowo remontują kluczowe w woj. śląskim połączenie kolejowe Gliwice-Zabrze-Chorzów Batory-Katowice. W grudniu skończyły się ostatnie prace między Gliwicami a Chorzowem Batorym. Na 2015 r. pozostał odcinek Katowice-Chorzów Batory, wraz z częścią wjazdów do przebudowanej już stacji Katowice, od strony Gliwic.

Pierwotnie to ważne w ruchu aglomeracyjnym i dalekobieżnym połączenie było częścią planowanej pełnej modernizacji linii E30 między Zabrzem a Krakowem - współfinansowanej ze środków UE. Z czasem z drastycznie opóźnionego dziś unijnego projektu wypadł odcinek wiodący przez aglomeracją katowicką - od granicy Gliwic i Zabrza - przez Katowice i Mysłowice - do Sosnowca Jęzora.

W zamian przygotowano tam mniejsze odcinkowe inwestycje przywracające prędkości, z jakimi pierwotnie mogły jeździć pociągi (zwykle 100 km/h) - tzw. rewitalizacje. Obejmujące szerszy zakres prac modernizacje z reguły zakładają zwiększanie prędkości - do 160-200 km/h. Jednak ze względu na częste stacje i przejazd przez miasta pociągi na Górnym Śląsku aż tak by się rozpędzać nie mogły. Dla pasażerów rewitalizacje - prowadzone dotąd bez zakłóceń - dają tam więc podobny efekt jak modernizacja.

W ostatnich latach PLK przygotowały w całej Polsce wiele projektów rewitalizacyjnych. Są one łatwiejsze i szybsze do prowadzenia niż modernizacje; w części przypadków umożliwiły sprawniejsze niż w przypadku modernizacji wykorzystywanie środków UE na kolej. Jednym z pierwszych takich projektów jest rewitalizacja połączenia Zawiercie-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice-Jaworzno Szczakowa.

W grudniu do ruchu oddano już silnie obciążony szlak Zawiercie-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, gdzie rewitalizacja pozwoliła przywrócić prędkość jazdy pociągów pasażerskich do 100-120 km/h. W 2015 r. zakończą się prace na pozostałym odcinku - z Ząbkowic do Szczakowej, ważnym przede wszystkim dla ruchu towarowego.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • NVIZI
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Piłka nożna, kopalnia, rodzina – to są Jego pasje
25 grudnia 2024
7.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]