REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
11 czerwca 2014 13:58 Polska Agencja Prasowa 1.4 tys. odsłon

PKP PLK: zmodernizują towarową linię kolejową do Gdyni

W latach 2014 - 2020 PKP PLK skoncentruje się na modernizacji towarowych linii kolejowych - powiedział dyrektor biura planowania strategicznego spółki Maciej Kaczorek. Do 2020 r. ma zostać wyremontowana m.in. linia nr 201 łącząca z portem morskim w Gdyni.

Kaczorek podkreślił w środę, że w latach 2014-2020 spółka będzie modernizować główne szlaki towarowe prowadzące do portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Dodał, że PKP PLK będzie inwestować także w samych portach w infrastrukturę służącą przygotowywaniu pociągów do przeładunku jak i samego przeładunku towarów na kolej.

- Ruch towarowy generuje zwrot dla gospodarki narodowej - zaznaczył.

Dyrektor wyjaśnił, że w unijnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020 spółka nie będzie chciała rozdrabniać inwestycji, a bardziej skupić się na konkretnych szlakach. Dodał, że chodzi m.in. o towarową linię kolejową 201 z Maksymilianowa (okolice Bydgoszczy) do Gdyni, na której ma zostać zwiększona przepustowość. Spółka będzie chciała, w zależności od pozyskanych środków unijnych i budżetowych, zelektryfikować większość trasy, jak i wybudować drugą parę torów na kluczowych odcinkach.

Kaczorek dodał, że na razie trudno jest przedstawić szacunkowy koszt modernizacji. Wyjaśnił, że obecnie rozpoczęte zostały studia wykonalności dla tej inwestycji. Podkreślił, że zakres prac będzie zależał od ilości pozyskanych pieniędzy z UE i z budżetu państwa.

Zgodnie z przedstawionym w środę w Krajowej Izbie Gospodarczej raportem Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, przeładunki w trójmiejskich portach w latach 2003-2013 wzrosły z ponad 31 mln ton do blisko 48 mln ton rocznie. W tym okresie największy wzrost przeładunków nastąpił w Gdyni (o ponad 81 proc.). W porcie Gdańskim ten wzrost był o połowę mniejszy i wyniósł ok. 42 proc. - Należy spodziewać się, że w najbliższych latach przeładunki w obu trójmiejskich portach będą dalej wzrastać - podkreślił ekspert TOR Paweł Rydzyński.

Dodał, że według najnowszych danych, przeładunki w porcie w Gdyni w pierwszym kwartale 2014 roku wzrosły o 15 proc. wobec analogicznego okresu w 2013 roku. O 5 proc. wzrosły również przeładunki towarów w Gdańsku.

Rydzyński ocenił, że podniesienie przepustowości linii towarowej 201 jest kluczowe i pozwoli poprawić dostępność do portu gdyńskiego i pośrednio gdańskiego. - Spowoduje to, że Trójmiasto posiadać będzie dwie (a nie jak obecnie jedną) pełnowartościowe trasy kolejowego transportu ładunków z głębi Polski. Podniesie to atrakcyjność transportu kolejowego, ale też jego bezpieczeństwo. Zminimalizuje ryzyko zablokowania transportu ładunków do portu w Gdyni - powiedział.

Według doradców TOR zmodernizowana powinna zostać trasa towarowa prowadząca przez Tczew. Chodzi m.in. o podniesienie przepustowości linii na terenie aglomeracji trójmiejskiej. Zespół rekomenduje np. budowę nowych torów pomiędzy Gdańskiem i Pruszczem, co pozwoli odseparować ruch aglomeracyjny od towarowego.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • Gojpol 12 czerwca 2014 11:28:13
    Profile Avatar

    Jest to słynna przedwojenna Magistrali Węglowej ,która omijała od zachodu terytorium b Wolnego miasta Gdańska ,łącząc Śląsk bezpośrednio z Gdynią. Nie jest powszechnie wiadome ,że kolej na terytorium Gdańska też należała do Polski,ale budowa magistrali umożliwiła zwiększone przewozy węgla na eksport Magistrala węglowa była bardzo nowocześnie zaprojektowana ,a na odcinku od Kościerzyny do Gdyni przebiegała w bardzo trudnym terenie przechodząc przez 100 metrowe wzgórza morenowe.

  • AWENB
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
26.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]