PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 marca 2014 15:00 Polska Agencja Prasowa 1,802 odsłon

Kolej: Warszawa-Gdynia w 2,5 godziny

Po nowy torach sunął będzie nowy pendolino
fot: PKP SA

Do września ma zakończyć się przebudowa i modernizacja linii kolejowej Warszawa-Gdynia w okolicach Iławy i Malborka. Od grudnia po tej trasie będzie mógł jeździć szybki pociąg pendolino - poinformowali w czwartek (27 marca) przedstawiciele PKP PLK.

Na zorganizowanej w Iławie konferencji prasowej przedstawiciele PKP PLK poinformowali, że do 9 września zakończy się modernizacja 52-kilometrowego szlaku kolejowego w okolicach Iławy (długość torów na tym odcinku wynosi 116 km). Równolegle prace prowadzone są w okolicach Malborka. Przedstawiciele PKP PLK zapewniali, że całość prac zostanie ukończona jesienią, aby zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w grudniowym rozkładzie jazdy na trasie Warszawa-Gdańsk pojawił się szybki pociąg pendolino.

- To pozwoli na pokonanie trasy z Warszawy do Gdyni w 2,5 godziny - podkreślał rzecznik prasowy PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

Trasa Warszawa-Gdynia na potrzeby modernizacji i przebudowy tej linii została podzielona przez PKP PLK na 8 odcinków: Nasielsk, Ciechanów, Działdowo, Iława, Malbork, Tczew, Gdańsk i Gdynia.

- Wszystkie modernizacje, naprawy i budowy torów, oprócz Iławy i Malborka, są już zakończone - poinformował Dutkiewicz i dodał, że na gotowych już odcinkach położono nowe tory, miejscami wytyczono nawet szlak kolejowy w zupełnie nowych miejscach, by złagodzić zakręty.

Dyrektor projektu modernizacji i przebudowy szlaku kolejowego w okolicach Iławy Jerzy Litka przyznał, że ten odcinek torów pierwotnie miał być gotowy w grudniu ubiegłego roku.

- Po zerwaniu torów okazało się jednak, że miejscami jest bardzo miękkie podłoże, czego nie wykazywały wcześniejsze badania i ekspertyzy. W związku z tym musieliśmy wzmacniać to podłoże - powiedział PAP Litka i dodał, że z wykonawcą robót, firmą Budimex aneksowano umowę, wyznaczając czas zakończenia robót na wrzesień tego roku.

Modernizacja torów w okolicach Iławy szacowana jest na 2,2 mld zł. Za te pieniądze zbudowane zostaną 154 obiekty inżynieryjne, w tym wiadukty i mosty, powstanie też 66 rozjazdów, dzięki którym pociągi będą mogły zmieniać tor ruchu (ponad połowa z nich powstanie na stacji Iława), zostaną zbudowane także bezkolizyjne skrzyżowania, przejścia dla zwierząt, wiadukty, a także zbudowane zostanie 128 km sieci trakcyjnej.

- Wymienimy także urządzenia sterowania ruchem. Te, które pracują na niektórych stacjach, działają jeszcze od wojny. Zamontujemy na nich najnowocześniejsze, używane na całym świecie urządzenia marki Bombardier - zapowiedział Litka.

Częścią modernizacji linii kolejowej w okolicach Iławy jest montaż ekranów akustycznych. Mieszkańcy Iławy, którzy w czwartek przyszli na spotkanie z przedstawicielami PKP PLK, skarżyli się, że są one zbyt wysokie (ok. 4 metrów). Mieszkańcy okolic stacji narzekali także, że po robotach modernizacyjnych "drgania są bardziej odczuwalne, a hałas jest większy". Dutkiewicz zapewniał mieszkańców, że "wszystko prowadzone jest zgodnie z prawem i wytycznymi".

Samorządowcy z Iławy dopytywali o konkretne terminy budowy przejść podziemnych w tym mieście, związanych z przebudową linii kolejowej, lecz nie zostały one podane ze strony PKP PLK.

Trasa kolejowa Warszawa-Gdynia ma 350 km. Całkowity koszt modernizacji i przebudowy tej trasy szacowany jest na 9 mld zł i jest dofinansowany środkami europejskimi z programu Infrastruktura i Środowisko.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • HNJYT
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,725 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]