42 mln zł netto kosztowała przebudowa układu torów i stacji Tunel w Małopolsce na trasie kolejowej z Warszawy do Krakowa. W przeszłości pociągi musiały tam zwalniać do 40 km/h; teraz osiągają prędkość nawet 100 km/h.
Włodzimierz Żmuda - dyr. Centrali Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe, Oddział Południe - poinformował, że wcześniej pociągi jadące ze stolicy w okolicach wspomnianej stacji musiały pokonywać szereg rozjazdów i znacznie zmniejszać prędkość. W trakcie prac zmieniono układ torów, aby to wyeliminować.
Podczas wtorkowej uroczystości zakończenia inwestycji Żmuda przypomniał, że nie jest jeszcze ukończona odnowa całej trasy z Krakowa do Warszawy na terenie woj. małopolskiego (do miejscowości Kozłów). Trwają prace w okolicach Batowic, które mają potrwać do końca 2014 r.
- Po ich zakończeniu na 95 proc. tej trasy pociągi będą mogły jechać z prędkością 110 km/h - powiedział.
Jak obiecał, po zakończeniu wszystkich robót - w Małopolsce i na pozostałych odcinkach - podróż z Krakowa do Warszawy ma trwać 2 godz. i 15 minut.
Generalnym wykonawcą inwestycji zakończonej we wtorek było Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie SA.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.