- Zarówno Kompania Węglowa, jak i Katowicki Holding Węglowy należą do ścisłego grona płatników o szczególnym znaczeniu dla regionu. Dla tego kręgu klientów ZUS wdraża właśnie projekt obsługi płatnika strategicznego - zaznacza w rozmowie z Trybuną Górniczą Maria Daszczyk-Biernat, dyrektor Oddziału ZUS w Chorzowie
Górny Śląsk to tradycyjnie obszar zdominowany przez górnictwo. Ta specyfika z pewnością znajduje swe odzwierciedlenie także w jednostkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
W Oddziale ZUS w Chorzowie w gronie strategicznych klientów mamy dwa największe przedsiębiorstwa górnicze: Kompanię Węglową oraz Katowicki Holding Węglowy, zatrudniające łącznie ponad 70 tys. pracowników. To najliczniejsza grupa klientów Oddziału. Ponadto wśród emerytów i rencistów obsługiwanych przez chorzowski ZUS jedną czwartą stanowią byli górnicy, pobierający górnicze świadczenia. Bardzo zależy nam, aby wszyscy byli zadowoleni ze współpracy oraz usług świadczonych przez ZUS.
Jakie działania zostały wprowadzone w celu poprawy jakości obsługi?
Wydłużyliśmy czas pracy jednostek w poniedziałki do godziny 17.00, stale rozszerzamy katalog spraw, które można załatwić "od ręki", dbamy o to, aby czas oczekiwania na obsługę nie przekraczał 15 minut. Jeśli chodzi o decyzje emerytalno-rentowe, to staramy się wydawać je w terminie do 20 dni. Zdarzają się jednak sprawy na tyle skomplikowane, że wymagają dłuższego postępowania. Jednak przeciętne załatwienie wniosku o emeryturę nie przekracza 20 dni. Zarówno Kompania Węglowa, jak i Katowicki Holding Węglowy należą do ścisłego grona płatników o szczególnym znaczeniu dla regionu. Dla tego kręgu klientów ZUS wdraża właśnie projekt obsługi płatnika strategicznego. Usługa polega na wyznaczeniu specjalnego opiekuna, który zapewnia indywidualną komunikację, merytoryczne wsparcie, służy pomocą przy rozwiązywaniu problemów.
W dobie internetu elektroniczny kontakt z administracją powinien być standardem.
Dlatego od czerwca 2012 r. ZUS uruchomił Platformę Usług Elektronicznych - narzędzie, które zapewnia dostęp do danych zapisanych na koncie każdego klienta w ZUS, umożliwia m.in. składanie wniosków i dokumentów oraz zadawanie pytań przez internet. Przez PUE można także zarezerwować termin i godzinę wizyty w ZUS. Oszczędzamy w ten sposób czas i nie musimy czekać w kolejce. Niedawno w placówkach ZUS pojawiły się samoobsługowe urządzenia informacyjne, czyli tzw. urzędomaty, ułatwiające klientom dostęp do PUE, umożliwiające też złożenie dokumentów przez 24 godziny na dobę. Wielu górników - tych pracujących, ale także tych, którzy są już na emeryturze - korzysta z możliwości zadawania pytań w specjalnym serwisie, uruchomionym na stronie www.nettg.pl.
Czy jest również oferta skierowana do służb kadrowo-płacowych spółek węglowych?
Owszem. Organizujemy bezpłatne szkolenia i warsztaty. Tylko w chorzowskim Oddziale ZUS w br. z oferty szkoleniowej skorzystało 900 osób. Zachęcam do odwiedzania naszej strony internetowej www.zus.pl, gdzie w zakładce "szkolenia" dostępne są szczegółowe informacje na ten temat. A korzystając z okazji, składam wyrazy uznania dla wspólnego codziennego trudu wszystkich górników i ludzi z górnictwem związanych. Niech górnicza praca - mimo znoju i niebezpieczeństw - będzie dla Was i Waszych bliskich źródłem satysfakcji i materialnej stabilizacji, niech towarzyszą jej powszechny szacunek i poważanie.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Do przewidzenia. Nawet w wypowiedziach nie na temat trąci czymś nie do zrozumienia....
bez makijazu ,jak murcol z koncowy sciany
Ładna kobieta. Ciekawe, jak wygląda bez makijażu? Nie na temat, no ale...