Wśród 32 firm (w tym czterech górniczych, produkcyjnych) wyróżnionych certyfikatami Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu znalazła się także Nadwiślańska Agencja Turystyczna.
Certyfikaty wręczono firmom, które zostały włączone do Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu. By do niej należeć, należało przejść weryfikację w postaci audytu przeprowadzonego przez firmę PwC. Audyt miał na celu zbadanie, czy przedsiębiorstwa spełniają najwyższe standardy zawarte w Kodeksie Odpowiedzialnego Biznesu. Z 43 firm, które podpisały deklarację o przystąpieniu do Koalicji, 32, w tym Nadwiślańska Agencja Turystyczna, przeszły tę weryfikację.
NAT powstała w 1996 roku jako przedsiębiorstwo z siedzibą w Tychach oraz ośrodkami wypoczynkowymi rozsianymi od gór po Bałtyk. Głównym atutem firmy jest własna baza hotelowo-gastronomiczna. W dwudziestu ośrodkach wczasowych dysponuje ona ok.4,5 tysiącem miejsc noclegowych. Większość obiektów prowadzi działalność gastronomiczną i słynie ze smacznej i różnorodnej kuchni. Wiele ośrodków posiada bazę rekreacyjno-leczniczą, dodatkowo oferującą klientom możliwość korzystania z zabiegów leczniczych, gabinetów odnowy biologicznej, wypożyczalni sprzętu sportowego. Do dyspozycji Klientów oddane są własne przystanie wodne ze sprzętem pływającym (własne jachty, łodzie, rowery wodne).
CR - corporate responsibility, czyli odpowiedzialność biznesu, to długofalowe strategiczne podejście, którego celem jest osiągnięcie równowagi między szeroko pojętym interesem społecznym i ekologicznym, a efektywnością i dochodowością firmy. Odpowiedzialność zakłada dbałość o zasady etyczne, prawa pracowników, otoczenie społeczne i środowisko naturalne. To sposób budowania wartości firmy poprzez stałe podnoszenie jakości świadczonych usług i spełnianie dynamicznie zmieniających się oczekiwań rynku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.