W województwie opolskim, łódzkim i śląskim większość osób, które szukają mieszkań jest zainteresowana lokalami w budynkach z wielkiej płyty - twierdzą analitycy. Dodają, że to efekt niskich cen takich lokali oraz dużej ich podaży w tych regionach.
Mieszkania w blokach z wielkiej płyty są też popularne w województwach: lubuskim, warmińsko-mazurskim, świętokrzyskim. W wymienionych regionach nabyciem mieszkania w takich budynkach jest zainteresowanych 60-66 proc. poszukujących mieszkań - wynika z danych serwisu Morizon.pl, który analizuje oferty z rynku pierwotnego i wtórnego we wszystkich województwach.
Najmniejsze zainteresowanie mieszkaniami z wielkiej płyty, w porównaniu z innymi segmentami lokalnego rynku, odnotowano
• w województwie mazowieckim, gdzie jedynie 39 proc. kupujących poszukuje takiej nieruchomości,
• w województwie lubelskim jest to 42 proc.,
• w Małopolsce - 43 proc.,
• w Wielkopolsce - 44 proc.
Prezes Morizon.pl Bolesław Drapella podkreśla, że od początku ubiegłego roku zanotowano 21 proc. wzrost zainteresowań tego typu nieruchomościami.
- Prognozujemy, że do końca 2012 roku zainteresowanie się jeszcze zwiększy.
Dodał, że mała popularność mieszkań w blokach z wielkiej płyty na Mazowszu może wynikać z większej zamożności mieszkańców województwa. Podobnego zdania jest pełnomocnik zarządu w agencji nieruchomości Emmerson Jarosław Skoczeń. Podkreśla on, że w regionach, w których wielka płyta cieszy się wzięciem takich mieszkań jest tam dużo.
Według niego na popularność wielkiej płyty wpływa także jej niska cena, co ma duże znaczenie w biedniejszych regionach.
Z danych Morizon. pl wynika, że średnia powierzchnia mieszkań w budynkach z wielkiej płyty, które cieszą się największym zainteresowaniem wynosi 46- 55 m kw. Ceny także są zróżnicowane:
• województwie opolskim - 3,6 tys. zł za m kw.,
• w śląskim - 3,3 tys. zł za m kw.,
• w łódzkim - 3,7 tys. zł za m kw.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.