PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
28 listopada 2019 13:55 Polska Agencja Prasowa

Kampania pt. Robimy pozytywną atmosferę rusza w woj. śląskim

Z danych Urzędu Marszałkowskiego Woj. Śląskiego wynika, że spośród 167 gmin regionu prawie jedna trzecia nie podejmuje działań zapisanych w uchwale antysmogowej
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

Każdy ma swój udział w walce ze smogiem - przekonują organizatorzy kampanii "Robimy pozytywną atmosferę", która rusza w woj. śląskim. Zgodnie z hasłem akcji, o poprawie jakości powietrza jej autorzy chcą mówić pozytywnie, wskazując na konkretne rozwiązania.

Członek zarządu woj. śląskiego Izabela Domogała powiedziała podczas czwartkowej konferencji prasowej, że chodzi o nie tylko o działania edukacyjne, ale też o przekazanie m.in. samorządom informacji, jak mogą ograniczać smog.

Z danych Urzędu Marszałkowskiego Woj. Śląskiego wynika, że spośród 167 gmin regionu prawie jedna trzecia nie podejmuje działań zapisanych w uchwale antysmogowej - nie kontroluje używanych paliw, nie pozyskuje środków na odnawialne źródła energii czy termomodernizację budynków publicznych.

- Taką kampanią chcemy zachęcić różne środowiska, przede wszystkim samorządowe, ale też mieszkańców - od przedszkolaków po seniorów - by nieśli tę dobrą nowinę i mówili o tym, co można zrobić, by wszystkim nam się lepiej oddychało w woj. śląskim, żeby z roku na rok poprawiać jakość powietrza - powiedziała Domogała.

Zamiast straszyć smogiem i narzekać, organizatorzy kampanii chcą nieść pozytywny przekaz - informować lokalne społeczności np. o zmianie sposobu ogrzewania czy o tym, jak skorzystać ze środków na ocieplenie domu.

Urszula Konopacka z agencji reklamowej MDI Group, która przygotowała kampanię podkreśliła, że problem smogu dotyczy znacznych obszarów Polski, a ponad połowa zanieczyszczeń pochodzi z gospodarstw domowych. Inicjatywa ma budować świadomość na temat niskiej emisji oraz motywować do właściwych działań.

Działania edukacyjno-informacyjne będą prowadzone m.in. za pośrednictwem tradycyjnych mediów oraz społecznościowych. Przygotowano też scenariusze lekcji dla przedszkolaków i uczniów.

Informacje na temat samej kampanii oraz programów, które pomagają ograniczyć smog, będzie można znaleźć na stronie internetowej https://powietrze.slaskie.pl/ Organizatorzy akcji przygotowali m.in. materiały animowane i ilustracje.

Akcja jest prowadzona razem z woj. małopolskim w ramach unijnego programu "Life". Wartość projektu to ok. 80 tys. zł. To już kolejna w woj. śląskim kampania edukacyjna, której celem jest ograniczanie zanieczyszczania powietrza.

Władze woj. śląskiego przekonują, że poza tymi "miękkimi" działaniami, co roku na walkę ze smogiem w regionie trafiają miliony złotych - m.in. na termomodernizację budynków i odnawialne źródła energii. We współpracy z rządem w ramach programu "Stop smog" śląskim samorządom przyznano 100 mln zł, dodatkowe środki są w programie "Czyste powietrze". Inną inicjatywą było wyposażenie ponad 120 przedszkoli w 500 oczyszczaczy powietrza. Zainteresowanie akcją było ogromne, wszystkie oczyszczacze rozdzielono w 12 minut po ogłoszeniu naboru - mówiła Domogała.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • JKTUD
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,471 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]